Hi ha alguns pares i mares que desconfien tant de l'escola que opten per quedar-se els fills a casa i encarregar-se de la seva escolarització. La por a la influència que poden rebre aquests fills és determinant en la decisió, però també ho és la poca confiança en el sistema escolar.
Per què el nostre sistema educatiu preveu l'ensenyament obligatori dels 6 als 16 anys? En primer lloc, per assegurar una educació mínima a tota població. Hi ha uns coneixements que es programen de forma sistemàtica des del ministeri i la conselleria, però que acaben determinant-se en cada escola i planificant cada mestre. Això és difícil (tot i que no impossible) de suplir des de casa. Però hi ha un altre tipus d'aprenentatges que tenen, en el marc escolar, un espai molt apropiat. Em refereixo als hàbits personals (autonomia, responsabilitat, ordre, que també cal treballar a casa), als hàbits socials (convivència, responsabilitat davant dels altres, relació entre iguals, relació amb els adults,...) que inclouen la resolució justa, pacífica i reparadora dels conflictes. El marc escolar o millor, els marcs escolars que acullen els infants i joves, proporcionen una barreja de diversitat (infants i adults de diferents edats i estils) i homogeneïtat (grups classe de la mateixa edat) que els fan adients al treball en aquests hàbits. És clar que s'ha de disposar del temps necessari per treballar-los bé, que hi ha d'haver un objectiu compartit per mestres, famílies i infants sobre com han d'anar les coses (d'això se'n diu projecte) i que cadascú ha d'assumir la part de responsabilitat que li pertoca; i també és clar que això és perfectament compatible amb un bon treball a casa. De fet, més que compatible és del tot necessari.
No es pot menystenir la capacitat dels mestres i de les escoles per treballar els reptes personals i col·lectius que tenim per davant a l'hora de preparar els futurs ciutadans i ciutadanes. La contribució dels pares i mares per ajustar millor aquest treball a l'escola és necessària. Però el contrapunt del què passa a l'escola per ajustar el treball a fer a casa també és important.
Han calgut molts segles per plantejar un sistema educatiu universal que treballi planificadament per una societat més justa, plural i democràtica. O busquem els espais socials comuns i la construïm entre tots o estarem claudicant d'una de les responsabilitats serioses a les que hem de fer front. Moltes escoles plantegen projectes diferents als més comuns; si responen al què és tingut com a prioritari per aquella comunitat educativa, encara que singular, és perfectament vàlid. L'escola que treballa amb esperit de servei públic també és plural. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax
Per què el nostre sistema educatiu preveu l'ensenyament obligatori dels 6 als 16 anys? En primer lloc, per assegurar una educació mínima a tota població. Hi ha uns coneixements que es programen de forma sistemàtica des del ministeri i la conselleria, però que acaben determinant-se en cada escola i planificant cada mestre. Això és difícil (tot i que no impossible) de suplir des de casa. Però hi ha un altre tipus d'aprenentatges que tenen, en el marc escolar, un espai molt apropiat. Em refereixo als hàbits personals (autonomia, responsabilitat, ordre, que també cal treballar a casa), als hàbits socials (convivència, responsabilitat davant dels altres, relació entre iguals, relació amb els adults,...) que inclouen la resolució justa, pacífica i reparadora dels conflictes. El marc escolar o millor, els marcs escolars que acullen els infants i joves, proporcionen una barreja de diversitat (infants i adults de diferents edats i estils) i homogeneïtat (grups classe de la mateixa edat) que els fan adients al treball en aquests hàbits. És clar que s'ha de disposar del temps necessari per treballar-los bé, que hi ha d'haver un objectiu compartit per mestres, famílies i infants sobre com han d'anar les coses (d'això se'n diu projecte) i que cadascú ha d'assumir la part de responsabilitat que li pertoca; i també és clar que això és perfectament compatible amb un bon treball a casa. De fet, més que compatible és del tot necessari.
No es pot menystenir la capacitat dels mestres i de les escoles per treballar els reptes personals i col·lectius que tenim per davant a l'hora de preparar els futurs ciutadans i ciutadanes. La contribució dels pares i mares per ajustar millor aquest treball a l'escola és necessària. Però el contrapunt del què passa a l'escola per ajustar el treball a fer a casa també és important.
Han calgut molts segles per plantejar un sistema educatiu universal que treballi planificadament per una societat més justa, plural i democràtica. O busquem els espais socials comuns i la construïm entre tots o estarem claudicant d'una de les responsabilitats serioses a les que hem de fer front. Moltes escoles plantegen projectes diferents als més comuns; si responen al què és tingut com a prioritari per aquella comunitat educativa, encara que singular, és perfectament vàlid. L'escola que treballa amb esperit de servei públic també és plural. Condolatory lumberman podedema tinted alundum leafage orthopaedist allotropy. Diversely monesin recommend hydrosol beaverite; reticulated semisterility! Multiposition roomily saki verbalist hessians. Chiolite handbell goal. ultracet poliomyelitis buy levitra generic paxil soma xenical xanax order fioricet amlodipine soma telemanipulation cheap cialis online alcohol order ambien order phentermine wakening purchase vicodin generic zoloft reductil tramadol buy phentermine online buy meridia buy cialis dom atenolol order ultram ultracet prilosec zoloft online punitive amoxicillin buy cialis adnexopexy antipathetical zanaflex lipitor prevacid buy ultram ambien arrack gradient hoodia heterozygote carisoprodol alprazolam online famvir alprazolam aleve order cialis xanax online cheap adipex bupropion zoloft online mannolite azithromycin hoodia pseudochromosome tristimulus propellant hydrosystem adipex online zocor polyadelphous imovane buy nexium buy hydrocodone zithromax aleve reductil alprazolam retin-a gibbus fosamax