La Setmana de Música Antiga de Mataró, que celebra la seva XXVI edició, comença a perfilar-se. El cicle, que s’ha endarrerit un parell de mesos per problemes logístics del Patronat de Cultura (coorganitzador del festival juntament amb el col·lectiu Unda Maris) i se celebrarà entre gener i febrer, tindrà com a gran estrella al contratenor Carlos Mena.
Entre la jove generació de contratenors, Mena (Vitòria, 1971) és probablement la veu que brilla amb més força. Jove, però amb un currículum de vertigen, inacabable, que deixa palesa la seva categoria mundial. Alumne de Charles Brett (un dels contratenors britànics més destacats dels darrers anys) i Dominique Vellard (tenor especialista en música medieval) Mena rubrica la seva formació musical diplomant-se en música renaixentista i barroca a la prestigiosa Schola Cantorum Basiliensis. Com a solista, el contratenor ha col·laborat amb desenes de formacions, com Hespérion XXI, l’Orquestra Barroca de Sevilla, la simfònica de San Francisco o l’Akademie Für Alte Musik de Berlin. A més, ha actuat als escenaris més prestigiosos del món, com la Staatsoper de la capital alemanya.
El seu interès, però, no se centra tant sols en la música antiga. Mena ha col·laborat amb la Companyia Nacional de Dansa, ha profunditzat en el món del lied i ha interpretat repertori del segle XX, adaptant peces de compositors com Stravinsky o Bernstein. Entre les seves darreres obres hi figura l’òpera El viatge a Simorgh, de Sánchez-Verdú, produïda pel Teatro Real de Madrid.
Entre la jove generació de contratenors, Mena (Vitòria, 1971) és probablement la veu que brilla amb més força. Jove, però amb un currículum de vertigen, inacabable, que deixa palesa la seva categoria mundial. Alumne de Charles Brett (un dels contratenors britànics més destacats dels darrers anys) i Dominique Vellard (tenor especialista en música medieval) Mena rubrica la seva formació musical diplomant-se en música renaixentista i barroca a la prestigiosa Schola Cantorum Basiliensis. Com a solista, el contratenor ha col·laborat amb desenes de formacions, com Hespérion XXI, l’Orquestra Barroca de Sevilla, la simfònica de San Francisco o l’Akademie Für Alte Musik de Berlin. A més, ha actuat als escenaris més prestigiosos del món, com la Staatsoper de la capital alemanya.
El seu interès, però, no se centra tant sols en la música antiga. Mena ha col·laborat amb la Companyia Nacional de Dansa, ha profunditzat en el món del lied i ha interpretat repertori del segle XX, adaptant peces de compositors com Stravinsky o Bernstein. Entre les seves darreres obres hi figura l’òpera El viatge a Simorgh, de Sánchez-Verdú, produïda pel Teatro Real de Madrid.