Els diversos establiments i restaurants que es troben instal·lats al Port de Mataró no estan precisament contents amb la situació actual d’aquest espai. Pitu Casals, propietari de Manatee Diving és contundent: “El port està enfonsat, està tot tancat i el pàrquing és molt car”. Tampoc considera que sigui una situació generalitzada, ja que recorda que “el Balís i o d’altres petits com el del Masnou són més atractius”. Per Casals, la situació només va bé als "propietaris que cobren amarratges, dels locals i sobretot de l'aparcament, però no fan res perquè vingui més gent" i recorda que en el seu cas dóna "fins a tres hores d'aparcament als clients, però això ho pago jo a banda dels abonaments anuals pels meus treballadors".
Un dels contratemps que troben és el del pàrquing. Andreu Perxachs de l’Escola Nàutica creu que “falta promoció del port” i que el pàrquing “és molt car, és dissuassori”. “Baixaria els preus entre setmana, perquè fa molt de mal”, afegeix. Antonio Barrero de Toni 3 considera que s’ha d’incentivar el pàrquing gratuit, i apunta a la problemàtica explicada per l’Ajuntament: “Falta poc perquè acabi la concessió dels locals i per això ningú vol obrir un negoci aquí; i sense oferta la gent no ve”. Per ell, fa “llàstima, casi tot està tancat”.
Des de la botiga Nautimar, Mònica Gonzàlez lamenta que inclús ells paguen aparcament -tot i que a preu reduit- i que tenen “impostos molt alts” que fan que hagin “de pujar els preus”. A més, apunta també que els dies que "s'ha obert l'aparcament i s'han fet activitats ha anat molt bé". De fet, des de Nautimar també apunten que falten "botigues" perquè "facin ambient i la gent es quedi per aqu; no tenim ni pubs per a la gent jove com abans". Anna Maria Claus de Blaumar coincideix amb els altres testimonis, tot i que admet també com han fet altres veus que l’Atenea “ha aportat molta vida gràcies a visitants que fan estades curtes”. Per Blaumar, la situació actualés una llàstima que “s’anunciin coses a llarg termini i s’oblidin del present”. "S'ha fet inversió en el port, però no en tot el que era fomentar perquè la gent vingui", afegeix.
Un dels contratemps que troben és el del pàrquing. Andreu Perxachs de l’Escola Nàutica creu que “falta promoció del port” i que el pàrquing “és molt car, és dissuassori”. “Baixaria els preus entre setmana, perquè fa molt de mal”, afegeix. Antonio Barrero de Toni 3 considera que s’ha d’incentivar el pàrquing gratuit, i apunta a la problemàtica explicada per l’Ajuntament: “Falta poc perquè acabi la concessió dels locals i per això ningú vol obrir un negoci aquí; i sense oferta la gent no ve”. Per ell, fa “llàstima, casi tot està tancat”.
Des de la botiga Nautimar, Mònica Gonzàlez lamenta que inclús ells paguen aparcament -tot i que a preu reduit- i que tenen “impostos molt alts” que fan que hagin “de pujar els preus”. A més, apunta també que els dies que "s'ha obert l'aparcament i s'han fet activitats ha anat molt bé". De fet, des de Nautimar també apunten que falten "botigues" perquè "facin ambient i la gent es quedi per aqu; no tenim ni pubs per a la gent jove com abans". Anna Maria Claus de Blaumar coincideix amb els altres testimonis, tot i que admet també com han fet altres veus que l’Atenea “ha aportat molta vida gràcies a visitants que fan estades curtes”. Per Blaumar, la situació actualés una llàstima que “s’anunciin coses a llarg termini i s’oblidin del present”. "S'ha fet inversió en el port, però no en tot el que era fomentar perquè la gent vingui", afegeix.