La segona edició del Festival Shakespeare de Santa Susanna es tancarà el proper diumenge, dia 22, a les deu de la nit amb l'obra La violació de Lucrècia. L’espectacle, dirigit per Carme Portaceli, és l’adaptació operística que el compositor Benjamin Britten va fer de la coneguda obra shakespeariana.
L’argument d’aquesta història explica com mentre el comandant de l’exèrcit romà Collatinus presumeix de la castedat de la seva dona Lucrècia, el príncep Tarquinius decideix acabar brutalment amb l’honestedat de la noia. Per això el cruel Tarquinius viatja a Roma i s’instal·la a casa de Lucrècia en absència del seu marit. El desgraciat incident té lloc a la nit, abans que Collatinus pugui tornar a casa per evitar-ho.
El personatge de Lucrècia reinventat per Britten manté constants paral·lelismes amb Crist i amb els patiments terrenals d’aquest. I és que el cèlebre compositor va convertir el personatge original de l’autor anglès en la protagonista d’una òpera de cambra, una dona tràgica i solitària que concorda molt bé amb el caràcter dels personatges de les obres de Britten.
L’obra, que serà representada en anglès i subtitulada en català, es desenvoluparà en dos actes, al llarg dels quals l’espectador podrà conèixer la història de Lucrècia des d’una altra perspectiva. La desgràcia de la jove sempre ha estat una temptació per als escriptors. Per això Shakespeare, com el mateix Ovidi, va voler endinsar-se en aquest escabrós episodi que obre el debat entre l’ètica i el poder.
Shakespeare per als més menuts
El Festival també ofereix, en el seu darrer dia de representacions, una proposta per als més petits. Es tracta d’una adaptació musical per a un públic familiar de La Comèdia dels errors de Shakespeare dirigida per Toni Vives. L’espectacle, que tindrà lloc el proper diumenge a les vuit del vespre, vol explicar de manera entenedora la farsa escrita per l’autor anglès. En aquest sentit, s’ha reduït el text a una durada de format infantil, s’ha adaptat el llenguatge, s’han rebatejat els personatges i fins i tot s’ha variat l’escenari de l’acció.
L’argument d’aquesta història explica com mentre el comandant de l’exèrcit romà Collatinus presumeix de la castedat de la seva dona Lucrècia, el príncep Tarquinius decideix acabar brutalment amb l’honestedat de la noia. Per això el cruel Tarquinius viatja a Roma i s’instal·la a casa de Lucrècia en absència del seu marit. El desgraciat incident té lloc a la nit, abans que Collatinus pugui tornar a casa per evitar-ho.
El personatge de Lucrècia reinventat per Britten manté constants paral·lelismes amb Crist i amb els patiments terrenals d’aquest. I és que el cèlebre compositor va convertir el personatge original de l’autor anglès en la protagonista d’una òpera de cambra, una dona tràgica i solitària que concorda molt bé amb el caràcter dels personatges de les obres de Britten.
L’obra, que serà representada en anglès i subtitulada en català, es desenvoluparà en dos actes, al llarg dels quals l’espectador podrà conèixer la història de Lucrècia des d’una altra perspectiva. La desgràcia de la jove sempre ha estat una temptació per als escriptors. Per això Shakespeare, com el mateix Ovidi, va voler endinsar-se en aquest escabrós episodi que obre el debat entre l’ètica i el poder.
Shakespeare per als més menuts
El Festival també ofereix, en el seu darrer dia de representacions, una proposta per als més petits. Es tracta d’una adaptació musical per a un públic familiar de La Comèdia dels errors de Shakespeare dirigida per Toni Vives. L’espectacle, que tindrà lloc el proper diumenge a les vuit del vespre, vol explicar de manera entenedora la farsa escrita per l’autor anglès. En aquest sentit, s’ha reduït el text a una durada de format infantil, s’ha adaptat el llenguatge, s’han rebatejat els personatges i fins i tot s’ha variat l’escenari de l’acció.