Les noves tarifes reduïdes que el Govern ve aplicant des del passat 1 de gener a l'autopista C-32 al Maresme han beneficiat uns 90.000 usuaris segons dades fetes públiques aquest dilluns pel Departament de Territori i Sostenibilitat. Les darrers bonificacions aplicades a la C-32 des de l'1 de gener, del 10% sobre el preu del peatge, i s'apliquen als vehicles lleugers, en dies laborables.
En tots els casos, cal que l'usuari disposi d'un sistema de pagament dinàmic (VIA-T), que pot aconseguir a través de qualsevol entitat bancària o de la pròpia concessionària. Aquest dispositiu és gratuït per als usuaris habituals, independentment del lloc de residència. Segons el Govern, fins al moment, la concessionària ha distribuït prop de 7.000 dispositius VIA-T
Les bonificacions, en el cas del Maresme, es concreten en una reducció del 10% pel peatge del Maresme Sud, entre Montgat i Mataró. Al llarg d'aquest 2014 però, aquestes bonificacions podran ampliar-se fins el 80% un cop s'efectuï la implantació del sistema de pagament segons recorregut, un sistema que ha de permetre a l'usuari pagar pel recorregut real que fa. Aquest sistema s'implementarà al tram Mataró-Palafolls (fins a la GI-600).
Aquests descomptes s'emmarquen en el pla d'homogeneïtzació a les vies de peatge de la xarxa de la Generalitat, que pretén equiparar territorialment el preu per quilòmetre.
En tots els casos, cal que l'usuari disposi d'un sistema de pagament dinàmic (VIA-T), que pot aconseguir a través de qualsevol entitat bancària o de la pròpia concessionària. Aquest dispositiu és gratuït per als usuaris habituals, independentment del lloc de residència. Segons el Govern, fins al moment, la concessionària ha distribuït prop de 7.000 dispositius VIA-T
Les bonificacions, en el cas del Maresme, es concreten en una reducció del 10% pel peatge del Maresme Sud, entre Montgat i Mataró. Al llarg d'aquest 2014 però, aquestes bonificacions podran ampliar-se fins el 80% un cop s'efectuï la implantació del sistema de pagament segons recorregut, un sistema que ha de permetre a l'usuari pagar pel recorregut real que fa. Aquest sistema s'implementarà al tram Mataró-Palafolls (fins a la GI-600).
Aquests descomptes s'emmarquen en el pla d'homogeneïtzació a les vies de peatge de la xarxa de la Generalitat, que pretén equiparar territorialment el preu per quilòmetre.