Si els nens i nenes comencen a parlar la seva llengua materna perquè l'han sentida des del dia que van néixer, per què hauria de ser diferent en altres idiomes? Estudis recents han demostrat que la fase d'aprenentatge més important de la vida és entre els 0 i 3 anys. Al néixer tos som nadius d'una llengua, sigui quina sigui la seva dificultat. Amb només tres anys un infant és capaç d'aprendre la gramàtica que regeix una llengua i aplicar-la de forma creativa. Per què, doncs, no començar aprendre una llengua estrangera en aquesta franja d'edat? Ja ho diu la dita: Great minds start little (Les grans ments es fan des de petits).
L'acadèmia mataronina d'anglès Get in English, amb quatre anys de trajectòria en aquest sector, té clar que l'ensenyament d'una segona llengua en els primers tres any de vida són crucials per aquesta raó han estat pioners a la ciutat en l'ensenyament de l'anglès en nens d'aquestes edats. En aquest centre utilitzen amb èxit un mètode paral·lel al procés natural d'adquisició de la llengua materna, tenint en compte què motiva els nens en cada edat. Si els nens tenen que aprendre a viure sense bolquers o a desempallegar-se de la pipa ho fem amb anglès, explica Anna Mestres, directora, junt amb Gemma Mora de Get in English.. A més, aquest sistema procura una exposició continuada de l'anglès ja que els infants, fora de les classes, han d'escoltar CD de narracions amb aquest idioma, perquè igual que passa amb el català o castellà l'assimilin després d'escoltar-lo de forma continuada, explica Mestres.
A més, en les classes que es realitzen a l'acadèmia, fins els tres anys sempre acompanyats dels pares, els infants juguen mentre aprenen el nou idioma. Nosaltres no som una segona llar d'infants o escola, aquí els infants venen per aprendre anglès però sempre d'una forma divertida, no com una càrrega, explica la directora. Els pares que han provat aquest sistema el consideren molt positiu. Amb aquest mètode el nen adquireix l'anglès de forma natural i espontània sense barrejar mots o estructures d'altres idiomes.
L'acadèmia mataronina d'anglès Get in English, amb quatre anys de trajectòria en aquest sector, té clar que l'ensenyament d'una segona llengua en els primers tres any de vida són crucials per aquesta raó han estat pioners a la ciutat en l'ensenyament de l'anglès en nens d'aquestes edats. En aquest centre utilitzen amb èxit un mètode paral·lel al procés natural d'adquisició de la llengua materna, tenint en compte què motiva els nens en cada edat. Si els nens tenen que aprendre a viure sense bolquers o a desempallegar-se de la pipa ho fem amb anglès, explica Anna Mestres, directora, junt amb Gemma Mora de Get in English.. A més, aquest sistema procura una exposició continuada de l'anglès ja que els infants, fora de les classes, han d'escoltar CD de narracions amb aquest idioma, perquè igual que passa amb el català o castellà l'assimilin després d'escoltar-lo de forma continuada, explica Mestres.
A més, en les classes que es realitzen a l'acadèmia, fins els tres anys sempre acompanyats dels pares, els infants juguen mentre aprenen el nou idioma. Nosaltres no som una segona llar d'infants o escola, aquí els infants venen per aprendre anglès però sempre d'una forma divertida, no com una càrrega, explica la directora. Els pares que han provat aquest sistema el consideren molt positiu. Amb aquest mètode el nen adquireix l'anglès de forma natural i espontània sense barrejar mots o estructures d'altres idiomes.