Carregant...
Accés a urgències de l'Hospital de Mataró. Foto: R. G.

Vern Bueno Casas

Notable: la nota que posen els pacients a les urgències i els ingressos de l'Hospital de Mataró

Les enquestes del CatSalut situen la satisfacció dels pacients per sobre del '7' i apunten a una millora en el temps d’atenció i la comunicació, dos dels àmbits que solen generar més queixes

 

Tot i les queixes recurrents de la ciutadania sobre els temps d’espera al Servei d’Urgències, les últimes enquestes del CatSalut situen l’Hospital de Mataró en nivells de satisfacció similars a la mitjana catalana. Segons el Pla d’Enquestes de Satisfacció (PLAENSA) corresponent a l’any 2025, els pacients puntuen amb un 7,3 sobre 10 l’atenció rebuda a Urgències i amb un 8 sobre 10 la seva experiència d’ingrés hospitalari.

Des del Consorci Sanitari del Maresme (CSdM), que gestiona el centre, es destaquen les millores observades en aspectes com el temps d’atenció, la dedicació i escolta per part dels professionals, així com la qualitat de la informació facilitada als pacients. L’entitat atribueix aquests resultats a “l’esforç de tot l’equip per oferir una atenció propera i de qualitat”.

Pel que fa al Servei d’Urgències, la valoració global es manté en el notable i la fidelitat dels usuaris —és a dir, aquells que tornarien a triar el centre— arriba al 74,7%, una xifra lleugerament superior a la de l’any anterior.

Activitat a Urgències de l'Hospital de Mataró

En l’àmbit de la hospitalització, gairebé nou de cada deu pacients (88%) asseguren que tornarien a escollir l’Hospital de Mataró en cas d’una nova estada. Les puntuacions més altes es registren en aspectes com el control del dolor i la sensació de seguretat durant l’ingrés.

Les enquestes també reflecteixen una percepció molt positiva sobre la comunicació i el tracte del personal sanitari. El 95% dels pacients valoren favorablement el personal d’infermeria, i el 91% ho fan amb el personal mèdic. Els usuaris destaquen la coherència de la informació, les explicacions sobre proves i tractaments i les instruccions rebudes en el moment de l’alta.

Aquests resultats contrasten amb la percepció d’una part de la ciutadania, que sovint denuncia llargues esperes i saturació al servei d’Urgències. Les dades del CatSalut, però, apunten que l’experiència subjectiva dels pacients que finalment hi reben atenció es manté en nivells de satisfacció notables.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta