Un accidente en la carretera que une Vilassar con Argentona
Un accidente en la carretera que une Vilassar con Argentona

Redacció

Una carretera del Maresme en el top 10 amb més risc d'accident

Un estudi del RACC situa la carretera B-502, que connecta Vilassar de Mar amb Argentona, com la setena amb més risc de sinistre

image (5)
 

La llista de les carreteres més perilloses de Catalunya ha tornat a experimentar canvis rellevants, segons el 24è estudi IRAP del RACC, corresponent al trienni 2022-2024. L’informe constata un augment preocupant dels accidents greus i mortals, que han crescut un 4,97% respecte al període anterior, en paral·lel a un increment de la mobilitat del 4,5%. En aquest context, la carretera B-502, que connecta Vilassar de Mar amb Argentona, apareix novament entre els deu trams amb més risc d’accident greu o mortal del país, concretament en la setena posició. No és el primer cop que apareix en aquesta mena de llistes. 

Segons recull 3Cat, l’estudi revela que els accidents amb víctimes mortals i ferits greus han passat de 584 a 613 en només un trienni. Fins al 30 de novembre de 2025, 133 persones han perdut la vida en 125 accidents mortals a la xarxa interurbana catalana. Tot i aquestes xifres negatives, la tendència a llarg termini mostra una clara millora: l’any 2000 es registraven 700 morts a les carreteres interurbanes, mentre que el 2024 la xifra va baixar fins a 167.

La B-502 s’emmarca dins d’un patró clar que destaca l’informe: tots els trams amb risc “alt” o “molt alt” corresponen a carreteres convencionals, amb un sol carril per sentit. Aquest tipus de vies concentren la totalitat dels trams més perillosos, mentre que les autovies i autopistes presenten exclusivament nivells de risc “baix” o “molt baix”. En el conjunt de Catalunya, el 26% de la xarxa viària analitzada té un risc alt o molt alt, dos punts més que en el trienni 2021-2023.

La carretera entre Vilassar de Mar i Argentona és una via de connexió entre la costa i l’interior del Maresme, per on hi transiten vehicles particulars i motocicletes. Precisament, les motos són un dels grans factors de risc detectats per l’estudi: tot i representar només el 3,2% de la mobilitat global, estan implicades en el 47% dels accidents mortals i greus, i en el 36% dels sinistres amb víctimes mortals. Aquest fet resulta especialment rellevant en carreteres sinuoses i convencionals com la B-502.

El Top 10

La T-314, entre Cambrils i Reus, pren el relleu a la Rabassada i s'ha convertit en la carretera amb l'índex de perillositat més alt de la xarxa viària catalana. Al llistat de les deu carreteres més perilloses també hi figuren la BC-5224 entre Manlleu i Torelló, que s'incorpora per primer cop a la classificació, seguida de la C-14 entre Artesa de Segre i Ponts, també nova al rànquing. A continuació se situen la GI-673/GI-674 entre Caldes de Malavella i Llagostera, en cinquena posició, i la BV-5001 entre Martorelles i Vilanova del Vallès, en sisena. Completen la llista la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona; la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l'Estartit, la TP-7225 entre Reus i el Morell, i la C-31 entre Sitges i Castelldefels, que apareix al rànquing per primera vegada.

L’estudi del RACC posa de manifest la necessitat d’actuar de manera decidida sobre les carreteres convencionals més conflictives. Això obre el debat sobre possibles millores en seguretat viària, control de velocitat i adequació de la infraestructura, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat i evitar que aquesta carretera continuï figurant entre les més perilloses del país.

Font: www.3cat.cat/3catinfo


Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris