“Els miracles existeixen. Si hi ha constància, paciència i il·lusió, els miracles apareixen”. La mataronina Ariadna Filali reaccionava així després de saber que serà la Tomasa a ‘L’auca del senyor Esteve’ de La Puntual, el concurs de TV3 que buscava formar una nova companyia de teatre per a representar aquesta obra de Santiago Rusiñol. Certament, hom podria considerar-ho un miracle si tenim en compte que Filali, professora de ioga de 29 anys, només havia fet tres classes de teatre al Foment Mataroní abans de presentar-se al programa: “Vull fer un gran agraïment a en Carlos Pérez, el professor que em va ajudar a preparar els càstings. Jo només tenia la meva essència. Ell em va donar la confiança i les eines”.
“Em vaig quedar en xoc”, explica a Capgròs l’artista de Mataró recordant el capítol d'ahir: “Ara tinc una ressaca emocional increïble. Em sento molt afortunada i estic molt contenta, i també una mica sense paraules. He tingut unes companyes boníssimes i ha sigut tot molt igualat, sobretot la decisió final amb l’Aida”.
La Puntual tancava així la fase de Laboratori teatral i ara ja són públics els 11 integrants de la companyia que representarà ‘L'auca del senyor Esteve’. Just abans de saber-se el veredicte sobre el personatge de la Tomasa, Filali deia creure en el poder de la ment i la visualització: “No esperava que em truquessin per fer el càsting. En aquell moment, ja vaig pensar que era la vida dient-me que el camí era per aquí. Vaig enviar el vídeo per ser valenta, la vida ja ens posa prou ‘nos’, i quan em van avisar per fer el càsting ja em vaig focalitzar absolutament en el personatge”.
En el proper capítol, dimecres que ve, comencen els assajos de ‘L'auca del senyor Esteve’ amb la companyia dirigida per Àngel Llàcer. Els 11 actors arribaran a la sala on prepararan l'obra. Faran la primera lectura de guió i descobriran la proposta d'escenografia que ha dissenyat l'equip artístic. Diversos ajuntaments de Catalunya ja s’han interessat per portar l’obra als seus municipis. Ariadna Filali hi serà per fer de Tomasa.
Comentaris (1)