L’oficina d’informació, suport i orientació als afectats per la comercialització de preferents i subordinades situada al Centre Cívic Pla d’en Boet ha atès durant la primera setmana de funcionament 391 persones, de les quals 377 eren clients de Bankia (Caixa Laietana) i 14 de Catalunya Caixa. L’oficina es va posar en marxa el passat 14 de maig amb la finalitat d’atendre als afectats per la comercialització de participacions preferents i deute subordinat que desitgin iniciar el procediment d’arbitratge amb les entitats financeres amb l’objectiu de recuperar els seus diners.
En el cas dels afectats per les preferents i deute subordinat de Caixa Laietana (ara Bankia), l’arbitratge s’inicia oficialment presentant un determinat formulari de sol•licitud a les oficines de l’entitat bancària. L’objectiu del dispositiu muntat per l’Ajuntament és que els afectats puguin informar-se bé abans de començar oficialment l’arbitratge i poder ajudar-los a recollir les dades per tal que la seva sol·licitud pugui acomplir els criteris establerts pel Fons d’Estructuració Ordenada Bancària (FROB).
A l’oficina situada al Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano) hi treballen 6 persones de la plantilla de l’Ajuntament que són llicenciats en Dret i que atenen al públic, prèvia sol•licitud de cita, entre les 9 i les 15 hores dels dies laborables. L’oficina estarà en marxa fins almenys el 30 de juny, l’últim dia previst per poder sol•licitar acollir-se a l’arbitratge.
Per sol•licitar cita prèvia, els interessats poden adreçar-se a les Oficines d’Atenció Ciutadana o l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), o bé trucar al telèfon 010 o fer-ho directament per Internet .

L'alcalde i regidors visitant l'oficina
Comentaris