L’Oficina Social d’Atenció Integral de Mataró ha atès 350 persones en els primers quinze dies de funcionament. Aquesta oficina es va posar en marxa el passat 20 de maig i es troba ubicada de manera provisional al Centre de Formació Permanent Tres Roques. L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha explicat que es tracta d’una de les 19 mesures addicionals per combatre la crisi que va presentar al març el govern. “Està entre les mesures degut a la demanda d’assistència social que ha augmentat molt en aquests últims temps”, ha explicat. L’alcalde ha afegit que estarà obert “el temps que faci falta”, i que després passarà de forma definitiva “a la planta baixa” de l’edifici. El paquet de mesures té un pressupost de més de 800.000 euros, i l’obertura d’aquesta Oficina forma part de les tasques per atendre al miler de famílies que es trobaven en llista d’espera de serveis socials.
Aquesta oficina centralitza les primeres atencions a les persones que s’adrecen a serveis socials per actuar amb major rapidesa, incrementant els recursos, els horaris i la capacitat d’atenció. En total, hi ha 13 persones treballant, superior a les cinc que hi havia fins el moment. La regidora de Benestar Social, Carme Esteban, ha explicat que el temps d’espera s’ha reduït de manera dràstica i ha posat com exemple que el que abans es podia fer amb un mes “ara es fa en una setmana”.
La regidora també ha parlat del tipus d’usuari d’aquest servei. Esteban ha assegurat que el perfil ha canviat sensiblement, ja que degut a la crisi econòmica “hi ha gent que es troba en risc d’exclusió de manera temporal”. “Volem intentar que no passin a una situació estructural en temes d’exclusió, i que amb les ajudes i el pas del temps puguin tornar a fer la seva vida”, ha afegit. Baron ha volgut aclarir que es tracta de “persones noves que per una situació conjuntural estan en una situació temporal que es pot solucionar tornant a treballar”.
La missió d'aquesta oficina extraordinària és atendre de manera immediata a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat per facilitar suport a aquestes persones, principalment a l'hora d'assegurar la cobertura de les necessitats bàsiques i el manteniment de l'habitatge. En aquest sentit, l'oficina facilita informació i tramita les peticions d'ajuts possibles. L’horari d’atenció al públic és dilluns a divendres de 9.00h a 19.00h. Des de la regidoria de Benestar s’ha enviat una carta a totes les famílies que estaven en llista d’espera informant de l’obertura de la nova oficina per tal de poder atendre’ls. En aquests primers dies l’OSAI ha facilitat informació sobre el Programa de renda mínima d’Inserció, sobre prestacions d’atur i sobre ajuts de l’habitatge.

-
Comentaris