L'Ajuntament de Mataró no modificarà de moment, el recorregut de la Línia 5 de Mataró Bus, tal com s’havia anunciat anteriorment. Tot i això, s’ha creat un grup de treball que valorarà les necessitats de mobilitat de la ciutadania en els diferents barris per plantejar possibles canvis en un futur pròxim. Entre les opcions que s’estudiaran hi ha la possibilitat de connectar el CAP de Ronda Prim amb l’Hospital de Mataró també en sentit de pujada, així com oferir servei als nous veïns de la Ronda de Barceló.
- Cal recordar que l'anunci de canvi de la línia 5 va despertar una alta contestació sobretot entre el moviment veïnal.
La decisió es va anunciar en el Ple municipal del dijous 5 de desembre, on també es va aprovar l’inici de l’expedient per a la nova contractació del servei de Mataró Bus. Aquesta licitació, prevista per un import màxim de 25,4 milions d’euros (sense IVA) per a un període de cinc anys, té com a objectiu donar continuïtat al servei mentre es planifiquen millores tecnològiques i operatives. Entre les millores previstes en el futur contracte s’inclouen l’arribada de l’autobús al TecnoCampus i el Rengle, el reforç de les línies 3 i 6 en horaris concrets, el pagament del bitllet amb targeta bancària i la implementació de noves tecnologies.
Mataró Bus, en el seu millor moment
L’any 2024 està sent un any de rècord per a Mataró Bus, que es troba en el millor moment de la seva història. La previsió és que el servei tanqui l’any amb 6,8 milions de viatges, una xifra que supera àmpliament les dades prepandèmia i que consolida la tendència a l’alça iniciada l’any 2023, quan es van registrar 6.075.268 viatges.
Aquest augment sostingut del nombre d’usuaris reflecteix la confiança creixent de la ciutadania en el servei públic de transport urbà. Les millores implementades en els darrers anys, com la incorporació de nous vehicles híbrids més sostenibles i l’optimització de les freqüències, han contribuït a aquesta positiva evolució.
Continuïtat del servei fins al nou contracte
Mentre es prepara la nova licitació, prevista per a l’1 de juliol de 2025, el Ple municipal ha aprovat la continuïtat del servei en les condicions actuals a càrrec de l’empresa concessionària Avanza Movilidad Integral, SL, amb l’objectiu de preservar l’interès públic i garantir un servei de qualitat a la ciutadania. El balanç econòmic de Mataró Bus també es va tractar en el Ple. Es va aprovar la liquidació definitiva de 2023, que ha requerit una aportació municipal de 5,4 milions d’euros sobre unes despeses totals de 8,2 milions d’euros. A més, es va aprovar la liquidació provisional de 2024, amb una aportació municipal de 4,7 milions d’euros.
- Amb aquestes xifres i iniciatives, Mataró Bus consolida la seva posició com a servei clau per a la mobilitat urbana de la ciutat i es prepara per afrontar els reptes futurs, mantenint l’objectiu d’oferir un transport més eficient, accessible i sostenible.
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta
Comentaris (1)