L’Ajuntament de Mataró ha confirmat que la ciutat disposarà d’una tercera línia d’autobús interurbà directa amb Barcelona a partir de l’any vinent. Aquesta nova ruta, llargament reivindicada, servirà per connectar els barris de Rocafonda, El Palau i l’Havana amb la capital catalana i amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i busca descongestionar l’actual nus de la plaça de les Tereses, epicentre del trànsit d’autobusos interurbans.
Segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Xesco Gomar, s'ha arribat a un acord amb la Generalitat per impulsar aquesta tercera línia, que se sumarà a l'E11.1 i a l'E11.2. "És una bona notícia perquè ho venim reclamant des de fa temps", ha assegurat el regidor. La nova línia permetrà acostar el transport públic directe a una zona densament poblada, on actualment molts veïns es veuen obligats a desplaçar-se fins a la plaça de les Tereses o a la plaça d’Espanya per agafar un bus a Barcelona.
Aquesta tercera línia ha estat fruit del consens majoritari amb veïns i grups polítics, i també vol contribuir a modificar els usos del transport interurbà a Mataró, que actualment té en la plaça de les Tereses un node massa densificat. "La línia urbana de Mataró Bus s’ha de mantenir i fins i tot créixer en aquest punt, però la interurbana, per dimensió i tipologia dels busos, s’ha d’esponjar", defensa el regidor.
Molts viatgers dempeus al bus que porta a Barcelona, que tenen molta demanda
En marxa abans del nou contracte
Tot i que el nou contracte de transport públic interurbà no es licitarà fins al 2028, l’Ajuntament i la Generalitat treballen amb la voluntat que la nova línia entri en funcionament ja el 2026. "Tenint en compte que la centralitat física de la ciutat ha canviat respecte al contracte inicial, creiem que podem posar-la en marxa abans, com a prova pilot", apunta Gomar. Encara no s’han definit les parades exactes, que es concretaran en coordinació amb la Generalitat i l’operadora Moventis
Reordenació de rutes i freqüències
En paral·lel, l’Ajuntament també preveu reforçar el servei amb cinc noves expedicions diàries a la UAB –la majoria en horari de matí–, i replantejar els recorreguts del bus nocturn (N80) i de la línia C30 a Vilassar de Dalt, amb l’objectiu que deixin de passar per la plaça de les Tereses i atenguin millor les zones amb més població.[banner-AMP_5]
Tots aquests canvis s’han de concretar les properes setmanes i l’Ajuntament confia en tenir els nous recorreguts tancats després de Setmana Santa. "No podem continuar fent passar tants autobusos per un espai estret com Sant Benet i el Torrent, on hi ha escoles, mercats i molta activitat comercial. Hem de posar les persones al centre de l’espai públic", conclou Gomar.[banner-AMP_6]
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta