El pròxim juliol començaran unes obres de gran impacte a la zona de ponent de Mataró, concretament al punt de confluència entre els barris de Cerdanyola, Peramàs i el Pla d’en Boet. L’actuació tindrà una durada prevista de 25 setmanes com a mínim i suposarà la renovació integral tant de la xarxa d’aigua potable com del clavegueram en diversos trams clau per a la mobilitat i els serveis bàsics de la ciutat.
Aigües de Mataró prossegueix la seva tasca de renovació de la xarxa en diferents parts de la ciutat, obres totes elles d’envergadura i que han suposat varis mesos de treballs i afectacions. En els darrers mesos, per exemple, s’han dut a terme obres en parts de la ciutat com el Camí Ral al tram del Ravalet i fins a la zona de l’Havana o els de la zona de l’Avinguda del Maresme amb la connexió de tot el tram de la nova Torre Barceló a la xarxa del Tub Verd. D’aquí a pocs mesos el tram afectat del Camí del Mig i de l’avinguda de Francesc Macià serà la nova ‘zona zero’ d’obres hidràuliques.
1.339.000 euros d’inversió
Les obres, amb un pressupost total d’1.338.747,75 euros (IVA inclòs), afectaran principalment el Camí del Mig, a l’altura de la plaça de Manuel Serra i Xifra, així com trams de la ronda de Leopoldo O’Donnell i l’avinguda de Lluís Companys. L’actuació contempla la substitució de 383 metres de canonades d’aigua potable i la instal·lació de noves vàlvules, descàrregues i hidrants per millorar el subministrament i la cobertura contra incendis. A més, es col·locaran canonades provisionals per garantir l’abastament durant les obres.
Pel que fa a la xarxa de clavegueram, es renovarà el tram entre la plaça Serra i Xifra i la ronda de Francesc Macià, on la infraestructura presenta un estat deficient. Aquest tram, amb un cabal important i una gran profunditat, es reformarà amb 261 metres de tubs de PVC i diversos pous i connexions, millorant així la capacitat de drenatge del carrer.
Dos carrers tallats durant un període per a concretar
Les dues intervencions es faran de manera coordinada per minimitzar les afectacions, però es preveu el tall de trànsit al Camí del Mig i part de la ronda Francesc Macià, ja que l’obra de clavegueram requerirà obrir la calçada. En canvi, els treballs de l’aigua potable afectaran principalment les voreres, tot i que hi haurà interrupcions puntuals als encreuaments.[banner-AMP_5]
Com a via protegida arqueològicament, el Camí del Mig requerirà un seguiment arqueològic continuat durant les excavacions, fet que pot alterar el calendari previst. Actualment s’estan ultimant els tràmits de licitació per poder iniciar les obres al juliol.
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta [banner-AMP_6]