2019 ha estat l’any del canvi d’Unió de Botiguers a Negoci Empresa Mataró. Què es vol assolir amb aquesta nova entitat?
NEM és una organització empresarial que representa al Comerç, l’Hosteleria, els Serveis i el Turisme. Però que també vol ser aglutinador d’altres sectors que formen part de l’economia de la ciutat. Encara que cal tenir present que l’Entitat sempre tindrà com a nucli el Comerç, ja què és l’eix vertebrador de qualsevol ciutat, i també ho és de Mataró.
L’entitat ha creat la nova figura del gerent, què pot aportar i què significa?
La gerència ha de permetre donar a l’Entitat una dimensió organitzativa més àmplia, tant a nivell empresarial com social, i professionalitzar-la per dotar de noves eines que permetin tenir una veu més forta, oferir un millor servei als empresaris i defensar els seus interessos.
Quins objectius es marca NEM?
Ser una entitat que no analitzarà la realitat a vista d’ocell, sinó que estarà present a peu de carrer. Cal posar en valor el comerç de proximitat, que és el que redistribueix riquesa i genera benestar i ocupació a nivell local. Les grans superfícies generen ocupació, però també en destrueixen. I els seus beneficis sovint se’ls emporten a altres economies, i no reverteixen a la economia local de petita escala de la nostra ciutat.
Com és el comerç de Mataró?
És un comerç molt arrelat, amb unes idees i valors molt clars, però s’ha trobat amb problemes amb administracions que no n’han tingut prou cura. NEM ha de ser un interlocutor potent que generi projectes pensats per a tota la ciutat. Tenim sobre la taula el Pla d’Impuls del Centre, que és molt important, però no és un pla d’impuls comercial per tot Mataró, i cal ampliar horitzons en aquest sentit.
Quin paper juguen els barris?
NEM vol crear un nou paradigma per reactivar comercialment totes les zones de la ciutat, i enfortir la presència empresarial en els diferents barris del voltant del centre. Hem de ser capaços de crear pols d’atracció urbana per generar una afluència cap a aquestes zones. Considerem essencial que quan parlem de comerç urbà, s’estengui a tots els racons de Mataró.[banner-AMP_5]
Per on passa el futur del comerç local?
Una de les claus es troba en el projecte de les APEU, que fa temps que s’està negociant amb l’administració i actors socials, però que per motius polítics s’ha anat ajornant. És el futur del sector empresarial urbà, ja que permet fer-se fort gràcies a una col·laboració publico-privada on tot es gestiona de manera professional. El benefici directe és la reactivació econòmica de cada zona, incrementant el seu atractiu, i promocionant els seus negocis locals. És la manera de competir amb les grans superfícies. Nosaltres hem d’esdevenir el centre comercial ‘a cel obert’.[banner-AMP_6]