Carregant...
L'estació de Rodalies de Mataró, aquest dimarts al matí, un desert sense trens ni usuaris. Foto: R. Gallofré

Vern Bueno Casas

Ni trens ni usuaris: l'estació de Rodalies de Mataró, un desert

La ciutat i el país tornen a la normalitat després de l'apagada però el servei de trens segueix sense funcionar, amb estacions buides i usuaris buscant-se la vida en transports alternatius

Imatge totalment insòlita la que ofereix l'estació de Rodalies de Mataró aquest dimarts, dia 29. Cap usuari, un desert. Una estació fantasma per a un servei fantasma, que en tot el dia d'avui encara no ha funcionat perquè la infraestructura encara paga les conseqüències de l'apagada general al país.

El problema és que Mataró i Catalunya ja estan tornant a la normalitat, i la resta de serveis ferroviaris, com ara Ferrocarrils de la Generalitat, metro o tramvia, funcionen sense problemes. L'únic que no ho fa és Rodalies. Tot i anunciar inicialment un 60% de serveis operatius, Renfe ha acabat suspenent tota la circulació per “inestabilitat de la tensió elèctrica” i per garantir la seguretat dels passatgers.

Milers d’usuaris han tornat a quedar penjats, sense alternativa viable, i sense cap previsió de restabliment. El darrer missatge a les xarxes socials de Rodalies era a les 9 del matí. "Encara esperem informació sobre la possible recuperació del servei, estem limitant l'accés a les estacions per motius de seguretat, recomanem l'ús de mitjans de transport alternatius. Seguirem informant".

Informadors i vigilants de seguretat a les portes de l'estació

Des de llavors, el silenci més absolut. El mateix silenci que regna a estacions com les de Mataró, on informadors i vigilants de seguretat impedeixen el pas dels usuaris per motius de seguretat. De fet ja són ben pocs els que s'acosten a la zona, coneixedors que el servei no ha funcionat en tot el dia. 

La majoria s'ha buscat la vida per arribar als seus llocs d'estudi o de feina (Rodalies tampoc ha ofert cap servei alternatiu o per carretera). A Mataró, com sol passar en aquests casos, la majoria han optat pel servei de bus interurbà, que de fet ha aguantat millor que en altres tantes ocasions en què Rodalies ha fallat, amb menys cues del que sol ser habitual.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta