Carregant...

capgros.com

Una exposició desxifra les claus de la ciència ficció a la Pompeu Fabra

La mostra 'Ciència ficció: una mirada al futur" viatja des dels primers autors del gènere fins a noves tendències com el 'ciberpunk'

L'Obra Social Caixa Sabadell i la Diputació de Barcelona presenten l'exposició “Ciència ficció: una mirada al futur” a la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, que s'inaugura aquest dijous, dia 15 de març. La mostra, comissariada per Miquel Barcelò, fa un repàs a les característiques més destacables de la ciencia-ficció, posant especial atenció en els temes més recurrents, com el viatge a l'espai, els extraterrestres, els robots i els viatges a través del temps.

L'exposició presenta un univers de meravelloses especulacions, un gènere literari i cinematogràfic que parteix des d'un punt d'inversemblança per abordar una anàlisi de les conseqüències d'una hipotesi considerada no habitual, o encara prematura per ser factible al món real. A més de la voluntat especulativa, la ciència ficció també sorprèn al lector o espectador amb mons ficticis que aporten el amteix atractiu que la narrativa històrica o de viatges. D'alguna manera, parla de paisatges, societats i personatges diferents als que veiem i coneixem habitualment i que per tant són molt atractius.

D'Orwell al ‘Ciberpunk'
“Ciència ficció: una mirada al futur” proposta un recorregut per aquest univers narratiu de la mà dels autors clàssics del gènere, com Orwell, Asimov o Clarke, fins arribar al ‘ciberpunk'. Després del seu pas per Mataró, fins al 10 d'abril, l'exposició initerarà per les diferents biblioteques que la Diputació té a la demarcació de Barcelona