Gràcia Busqué és la gerent de La Mata, situada al carrer Argentona. Una d’aquelles floristeries que deixen embadalit només entrar-hi, amb producte de gran qualitat disposat d’una manera que és un festival per als sentits. Però no corren temps fàcils per al sector, que sembla que pateix encara més que altres comerços tradicionals.
Així explica Busqué les dificultats que han d’afrontar: “La il·lusió no l’hem perduda, però cada cop és més difícil per la quantitat d’obstacles i per la ferotge competència de les grans superfícies i d’establiments de tota mena” destaca. “Els carrers estan cada cop més tristos, hi ha poca afluència i costa molt atreure clients cada dia”.
Busqué lamenta que amb les flors, gairebé tothom s’hi atreveix. “Ja tenim floristeries a centres comercials i també en venen a botigues totalment desnaturalitzades, que no saps ni de qui son”. En aquest sentit, també destaca que la competència amb productes genèrics i de baix cost afecta directament la qualitat i la percepció del client: “Els productes es venen molt barats, les flors duren dos dies i la gent deixa de comprar-ne més. Intentem oferir una mica més de qualitat i fer la feina ben feta, però cada campanya —Nadal i Sant Jordi— és molt exigent”, lamenta Busqué.
La floristeria afronta problemes logístics importants, vinculats als canvis urbanístics que ha experimentat el casc antic de Mataró en els darrers anys: “La càrrega i descàrrega de productes és complicada. A vegades m’enfilo sobre el carril bici per descarregar i la gent em mira malament. Si hagués sabut que no podria treballar amb comoditat, no hauria obert aquí”, explica la propietària de l’establiment.
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta