Carregant...
Vehicles accedint a la ZBE de Barcelona

Redacció

La DGT estudia exigir dos ocupants per vehicle a les grans ciutats

El govern espanyol també té sobre la taula la idea de reduir un vehicle per habitatge, tot i que hi hauria excepcions per a diversos casos.

La Direcció General de Trànsit (DGT) treballa en noves mesures de mobilitat que busquen frenar la saturació dels nuclis urbans i avançar cap a un model de transport més sostenible. Entre les propostes en fase d’estudi destaca l’obligació que els vehicles circulin amb un mínim de dues persones per cotxe en àrees metropolitanes com Madrid. Aquesta idea, d'aplicar-se, es podria traslladar a altres grans ciutats de l'Estat, com és el cas de Barcelona. Ja fa temps que es busquen fórmules per derivar l'ús del vehicle privat a d'altres alternatives.

La iniciativa recorda el funcionament dels carrils VAO (Vehicles d’Alta Ocupació) ja presents en accessos a grans ciutats espanyoles i en diversos països europeus. A França, per exemple, el seu compliment es controla amb sistemes automatitzats que verifiquen l’ocupació real del vehicle per evitar que cotxes amb només un ocupant s'aprofitin d'aquestes vies.

A Espanya, la DGT podria implantar sensors o radars capaços de detectar quantes persones viatgen dins d’un cotxe. Per ara, només es tracta d’una proposta sense data d’aplicació definida.

Un sol cotxe per habitatge

Una altra de les mesures sobre la taula no parteix directament de la DGT sinó del Govern: limitar a un únic cotxe per habitatge. L’objectiu és reduir l’elevat nombre de desplaçaments diaris, especialment en zones densament poblades o amb una forta pressió turística.

Aquesta limitació podria contemplar excepcions en casos concrets, com famílies amb persones amb mobilitat reduïda o situacions en què els membres d’una parella treballin en llocs diferents i no disposin d’alternativa de transport públic.

Mobilitat més sostenible a l’horitzó

Tot i que les dues mesures encara són en fase d’estudi, reflecteixen una tendència clara: avançar cap a un model de mobilitat urbana més eficient, amb menys emissions i un trànsit menys col·lapsat a l’entrada de les grans ciutats.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta