Carregant...
La xacra que 'roba' 10 hores setmanals a les empreses

Redacció

La xacra que 'roba' 10 hores setmanals a les empreses

Les empreses espanyoles perden més de 10 hores setmanals reclamant impagaments: una autèntica amenaça silenciosa per a la productivitat

 

Les empreses espanyoles continuen dedicant una part significativa del seu temps a perseguir pagaments endarrerits dels seus clients, una pràctica que suposa un cost ocult però molt rellevant per a la seva eficiència i competitivitat. Segons la nova edició de l’Informe Europeu de Pagaments elaborat per Intrum (2025), Espanya és un dels cinc països europeus on les empreses destinen més temps a aquesta tasca, amb una mitjana de 10,12 hores setmanals —és a dir, més de 10 hores i 7 minuts per setmana i empresa.

Aquestes dades situen Espanya només per darrere de Suïssa (10,73 h), Eslovàquia (10,53 h), Països Baixos (10,44 h) i Àustria (10,23 h), i per sobre d’altres mercats clau com Alemanya (9,91 h), França (9,58 h), Portugal (9,89 h) o Itàlia (9,87 h). Tot i que el temps dedicat ha anat disminuint els darrers anys —era de 11,31 hores el 2023 i 10,61 el 2024—, la realitat és que l’impacte segueix sent considerable per a moltes companyies.

  • Una gran part d’aquests impagaments (64%) es gestionen internament, però cada cop més empreses aposten per externalitzar el procés: un 28% utilitza serveis especialitzats de recobrament i un 8% recorre al factoring.
  • Les previsions de futur apunten a una tendència creixent cap a l’externalització, arribant fins al 32% en els propers dos anys.

Aquesta evolució reflecteix dues realitats: d’una banda, la necessitat d’una gestió més professionalitzada del risc de crèdit; de l’altra, la recerca d’agilitat i eficiència en un context econòmic marcat per l’endarreriment dels terminis de pagament, l’augment de la complexitat financera i una forta pressió sobre la liquiditat.

Delegar part del recobrament a tercers permet a moltes empreses alliberar recursos interns, focalitzar-se en el seu negoci principal i preservar la relació comercial amb els clients, evitant tensions derivades de la gestió directa del deute. En definitiva, els impagaments no només són un problema de tresoreria: són una amenaça estructural que condiciona el temps, la capacitat de creixement i l’estabilitat de les empreses.


Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta