Carregant...
Aigües de Mataró ha patit un ciberatac. Foto: R.Gallofré

Redacció

Quines dades d’abonats s’han vist afectades pel ciberatac a Aigües de Mataró?

La companyia municipal assegura que no es veuen compromeses les dades de targetes bancàries, però sí altra informació personal i econòmica dels usuaris

 

El passat dilluns 21 d’abril, Aigües de Mataró va patir un ciberatac que va afectar els seus sistemes informàtics. Els servidors de la companyia van ser xifrats, fet que ha tingut un impacte directe en diversos serveis digitals i, sobretot, en la seguretat de les dades personals dels usuaris.

Segons ha confirmat l’empresa en un comunicat, les dades compromeses inclouen informació identificativa com el nom, cognoms, DNI, data de naixement, signatura, adreça postal, correu electrònic i número de telèfon dels abonats. A més, també s’han vist afectades dades sobre la situació personal dels usuaris, com ara la condició de llogater o propietari i informació relativa al nucli de convivència.

En l’àmbit econòmic, s’ha filtrat l’IBAN dels comptes bancaris associats als abonaments. També s’han vist exposades dades comercials, com les lectures de consum, i dades especialment sensibles relacionades amb informes de risc d’exclusió residencial i sol·licituds d’altes de comptadors socials. Tot i l’abast de l’atac, Aigües de Mataró ha assegurat que no s’ha compromès cap dada de targetes bancàries de pagament, un dels aspectes que més preocupava als usuaris.

L’empresa ha activat immediatament el seu protocol de bretxes de seguretat i el pla de contingència, i treballa conjuntament amb l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya per recuperar la normalitat. Els fets també han estat notificats a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades i als Mossos d’Esquadra, que ja investiguen el cas.

Com a conseqüència de l’atac, els usuaris podrien trobar-se amb problemes temporals com la impossibilitat d’accedir a l’oficina virtual, incidències en el servei d’alertes Comunicaigües o retards en la facturació i la tramitació de gestions administratives. Tot i això, el subministrament d’aigua, la seva qualitat i els serveis de clavegueram i TubVerd no s’han vist alterats.

Des d’Aigües de Mataró s’aconsella estar alerta davant possibles intents de suplantació d’identitat mitjançant correus electrònics, SMS, WhatsApp o trucades sospitoses. Per a consultes o dubtes, l’empresa posa a disposició la Delegada de Protecció de Dades (rgpd@aiguesmataro.cat), el telèfon 937 416 100 i l’atenció presencial a les seves oficines. L’empresa ha lamentat les molèsties ocasionades i assegura que anirà informant a mesura que avanci la investigació i la restauració dels serveis.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta