Unes 200 persones s'han manifestat aquest diumenge a Canet de Mar per mostrar oposició al projecte dels nous accessos a l'autopista al seu pas pel Maresme. Convocats per la Coordinadora d'Emergència Ambiental, els veïns s'han desplaçat des del centre del poble fins al punt on es preveu fer l'obra per conèixer les afectacions a la zona agrícola i natural. En aquest sentit, els ecologistes alerten que l'obra vulneraria la normativa urbanística perquè afectaria espais protegits. A més, entenen que no és necessària per millorar la mobilitat a la zona i exigeixen que les inversions se centrin a millorar les connexions en transport públic. Durant la marxa s'ha reclamat també a l'Ajuntament de Canet de Mar que se sumi al rebuig d'una obra "que destrueix el territori".
- El projecte de transformació de la mobilitat al Maresme, després de la supressió dels peatges l'any 2021, viu ara una segona etapa.
- La de la millora de les connexions amb l'autopista i la pacificació de la carretera N-II.
- Per fer-ho, la Generalitat preveu construir fins a set nous accessos.
Se'n faran a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Calella, Canet de Mar i Sant Andreu de Llavaneres. I des de fa ja alguns mesos, s'ha fet palès que la nova sortida de Canet de Mar no agrada a tothom al poble. La portaveu de la Coordinadora d'Emergència Ambiental de Canet de Mar, Mercè Girona, assegura que és un projecte "insensat".
En aquest sentit, l'entitat ha presentat al·legacions al projecte, basant-se en quatre grans arguments. Els principals són l'afectació a zones protegides ambientalment i la dubtosa necessitat del nou accés des del punt de vista de la mobilitat: "Si es fes, hi hauria tres sortides entre Sant Pol i Canet en un tram de només 3,5 quilòmetres".
D'altra banda, els ecologistes asseguren que la pacificació de la carretera N-II a Canet de Mar ja és una realitat i les connexions amb els pobles veïns consideren que ja estan ben resoltes. També denuncien l'impacte ambiental en la flora i la fauna de l'entorn, així com en els tres rials que travessaria. Per tot això, Girona reclama que la inversió prevista es destini a millores en la xarxa de Rodalies i d'autobusos i es pugui fer marxa enrere al projecte. A més de la mobilització veïnal, els ecologistes demanen la implicació dels ajuntaments de Canet de Mar i Sant Cebrià de Vallalta, com ja ha fet Sant Pol de Mar, que també ha presentat al·legacions.
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta