El grup Fades
El grup Fades

El grup Fades pateix la segona agressió homòfoba en dos mesos al Maresme

Persones del públic els van llençar glaçons en un concert a Vilassar de Mar, que van haver de cancel·lar, en un atac similar al patit a finals d'abril en una actuació al municipi veí de Vilassar de Dalt

patrocini FinquesGuillem Desembre 25 (3)
 

Nova denúncia d'LGTB-fòbia al Maresme. El grup mallorquí Fades ha denunciat haver patit una agressió homòfoba durant el concert que va oferir aquest dimarts dia 23 a Vilassar de Mar, durant la Festa Major de Sant Joan, on algunes persones del públic els haurien llançat glaçons de manera reiterada, obligant-los finalment a suspendre l'actuació.

En un comunicat difós a través de les seves xarxes socials, la banda explica que l'acció es va repetir fins a tres vegades durant el concert. Davant la reiteració dels fets i per motius de seguretat, els integrants del grup van decidir aturar definitivament l'espectacle.

Es tracta de la segona agressió homòfoba denunciada per Fades al Maresme en només dos mesos. A finals d'abril, durant la Festa Major dels Sants Màrtirs de Vilassar de Dalt, la formació ja va denunciar haver estat víctima d'insults LGTB-fòbics i llançament d'objectes mentre actuava. En aquella ocasió, el grup també va criticar la manca de protocols específics davant d'aquest tipus d'agressions i va reclamar poder actuar en "espais segurs".

Segons ha explicat ara la banda, aquesta és la tercera agressió homòfoba que pateixen en els deu concerts que han ofert durant la gira actual. Els artistes asseguren que aquests episodis van acompanyats d'"amenaces i odi generalitzat" a través de les xarxes socials.

Els membres de Fades vinculen aquests atacs al fet de ser "persones queer i defensar la llengua i la cultura catalanes", i atribueixen aquesta situació a "l'auge de l'extrema dreta". Malgrat això, fan una crida a transformar aquest odi en força per continuar ocupant els espais públics i visibilitzant la diversitat. També han volgut agrair el suport rebut per part del seu equip i del dispositiu de seguretat facilitat per l'organització del concert.

Un grup emergent i reivindicatiu

Fades és una de les formacions emergents més destacades de l'escena musical catalana actual. Creat a finals del 2022 i integrat per dos mallorquins i un català, el grup reivindica la diversitat sexual, la consciència lingüística i els drets del col·lectiu LGTBIQ+ a través d'una proposta musical que barreja pop, house i música urbana, amb un ús molt marcat de l'autotune.

La banda es va donar a conèixer amb temes com Gay Revenge i va consolidar la seva popularitat amb el disc Metallix i cançons com Artificial. Al llarg de la seva trajectòria han actuat en festivals i festes majors d'arreu dels Països Catalans, inclosa una actuació a la Sala Clap de Mataró l'abril del 2025.

El cas recorda també el que va denunciar el grup Svetlana durant la festa major de Torelló l'estiu passat, quan alguns assistents també van llançar glaçons a l'escenari durant la seva actuació.

Comenta
Tornar a la notícia El grup Fades pateix la segona agressió homòfoba en dos mesos al Maresme

Comentaris