L’ampliació del servei de bus exprés.cat entre Mataró i Barcelona amb cinc noves expedicions en dies feiners lectius ha estat ben rebuda per la plataforma Mataró Mobilitat, però el col·lectiu adverteix que la mesura és només un pedaç. “Tot i no solucionar el problema estructural de l’e11, ha permès que a les hores que circulen tothom pugui pujar al bus”, exposen en un fil publicat a la xarxa X.
Des de la plataforma recorden que tres de les noves expedicions són reforços directes des de la plaça Granollers. Tot i això, alerten que la situació continua sent insostenible: “En l’últim mes, la demanda de l’e11 ha augmentat un inassumible 18%.” Segons expliquen, l’ús del bus exprés “ha anat augmentant any rere any a causa de la nul·la fiabilitat de Rodalies i de l’escàs servei de Mataró Bus.”
Una línia per cobrir l’est de la ciutat
El col·lectiu ciutadà proposa una solució immediata per millorar la connexió amb Barcelona: “Creiem que la solució a curt termini és la creació de la línia e11.3, que cobreixi la part est de la ciutat (Cirera, Molins, Rocafonda i l’Escorxador), mentre que l'e11.2 se centraria en la part oest (Cerdanyola i la Llàntia). Totes dues haurien de tenir la mateixa freqüència”.
Segons la plataforma, aquesta reorganització permetria repartir millor el flux de passatgers i reduir les aglomeracions que es produeixen a primera hora del matí. L'Ajuntament ja ha demanat a la Generalitat la creació d'aquesta tercera línia, però de moment no ha obtingut resposta.
Caps de setmana insuficients
Mataró Mobilitat també denuncia les mancances del servei durant els caps de setmana, on “les freqüències de l’e11.1 s’han demostrat totalment insuficients, amb busos plens i usuàries que no hi poden pujar cada dissabte i cada diumenge, amb el greuge afegit que l’e11.2 no circula.” El col·lectiu és contundent: “Amb un bus cada hora no hi ha per on començar!”
Millorar Mataró Bus i Rodalies
Més enllà del servei interurbà, la plataforma reclama un reforç urgent de Mataró Bus, amb una freqüència mínima de 10 minuts a les línies principals. “A més, és urgent millorar Mataró Bus, amb almenys un bus cada 10 minuts a les línies més importants. A llarg termini, s’ha de millorar la fiabilitat de la R1 i posar trens dobles a totes les expedicions”, apunten.[banner-AMP_5]
Una demanda que no s’atura
Segons dades del Departament de Territori, el bus exprés.cat Mataró-Barcelona va transportar més de 2 milions de passatgers el 2024, un 17% més que l’any anterior. Entre gener i setembre d’aquest 2025 ja s’han registrat 1,66 milions de viatgers, un 11,5% més que el 2024.
Tot i els reforços i la inversió addicional de 216.000 euros anuals per part de la Generalitat, les imatges d’autobusos plens continuen sent habituals. Per a Mataró Mobilitat, cal “una planificació integral que posi fi als pedaços i aposti per un transport públic potent, fiable i accessible per a tota la ciutat.”[banner-AMP_6]
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta