Autobús exprés Mataró-Barcelona, una de les línies de busos interurbans del Maresme
Autobús exprés Mataró-Barcelona, una de les línies de busos interurbans del Maresme

Més busos Mataró-Barcelona per intentar evitar que els viatgers vagin dempeus

La Generalitat afegeix des d'aquest dilluns cinc noves expedicions de Mataró a Barcelona i dues de tornada en dies feiners lectius, amb sortides cada cinc minuts entre les 6.00 i les 7.30 del matí

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha ampliat des d'aquest dilluns dia 20 d'octubre el servei de bus exprés.cat entre Mataró i Barcelona amb noves expedicions en hora punta del matí. L’objectiu és reforçar una línia que continua registrant un creixement constant de la demanda i que, malgrat els increments de freqüència dels darrers anys, segueix patint el problema endèmic dels viatgers que es veuen obligats a viatjar drets, especialment en les hores d’anada i tornada dels estudiants i treballadors que es desplacen diàriament a la capital catalana.

El servei, operat per Moventis, afegirà cinc expedicions de Mataró cap a Barcelona i dues de tornada en dies feiners lectius. En total, entre les línies e11.1 i e11.2, els autobusos surten de Mataró cap a Barcelona cada cinc minuts entre les 6:00 i les 7:30 del matí, segons ha informat el Departament.

noves expedicions
 

Tres de les noves expedicions seran directes des de la plaça Granollers fins a Barcelona, mentre que les altres sortiran des de la Carretera de Cirera i el Camí de la Geganta. Els nous serveis representen una inversió addicional de 216.000 euros anuals, finançada a través del Fons Climàtic.

Una demanda que no s’atura

El bus exprés.cat Mataró-Barcelona ha esdevingut una de les línies més utilitzades del Maresme, en gran part per la manca de fiabilitat del servei de Rodalies, que ha portat molts usuaris habituals del tren —tant estudiants com treballadors— a optar pel transport per carretera.

El 2024, les línies e11.1 i e11.2 van sumar més de 2 milions de passatgers, un 17% més que l’any anterior. I només entre gener i setembre d’aquest 2025, ja han transportat 1,66 milions de viatgers, cosa que suposa un augment de l’11,5% respecte al mateix període de 2024.

Tot i aquest reforç constant, les imatges d’autobusos plens en hores punta continuen sent habituals, amb molts viatgers dempeus tant a primera hora del matí com a la tornada de la tarda. El creixement de la demanda, impulsat pel descrèdit del tren, ha convertit aquesta situació en un problema crònic que el Govern intenta pal·liar amb noves expedicions i inversions regulars.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris