Un dels autobusos de Mataró a la UAB, aparcat a la plaça de les Tereses
Un dels autobusos de Mataró a la UAB, aparcat a la plaça de les Tereses

Canvis en el transport públic de Mataró aquest setembre: nous horaris i recorreguts

El Departament de Territori de la Generalitat reforça la línia d’autobús que enllaça Mataró amb la UAB

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica reforçarà a partir d’aquest setembre el servei d’autobús interurbà entre Mataró i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La línia 865 sumarà cinc noves expedicions diàries —tres sortides addicionals des de Mataró i dues des de la UAB— i ajustarà els horaris per adaptar-se millor a les necessitats dels estudiants i als temps de circulació de l’AP-7. Les millores es financen a través del Fons Climàtic i responen a l’augment de demanda del servei, que aquest 2024 ha registrat 129.570 viatges, un 11,7% més que l’any passat.

L’alcalde de Mataró, David Bote, i la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, han presentat aquest dijous els canvis, que també inclouen modificacions de recorregut per descongestionar punts del centre de la ciutat amb elevat trànsit d’autobusos, com la plaça de les Tereses i el Torrent.

Nova parada a la ronda de Joan Prim

Amb la nova configuració, el bus de la UAB entrarà a Mataró pel Camí del Mig i pujarà per la ronda de Joan Prim, on s’ha habilitat una nova parada. Des d’aquí, continuarà pel Camí de la Geganta fins al Parc Central i l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch, recuperant el recorregut habitual.

El bus nocturn N-80 Barcelona–Mataró també modificarà el seu pas: deixarà de fer parada a la plaça de les Tereses i a Jaume Isern–plaça de Granollers. Després de l’estació de Renfe, circularà per l’avinguda del Maresme, la ronda de Barceló i la ronda de la República, amb noves parades en aquests punts i a la plaça de Granollers–Via Europa.

Amb aquests canvis, prop d’una vintena d’autobusos diaris deixaran de passar per la plaça de les Tereses, amb l’objectiu de reduir el volum de trànsit i millorar la mobilitat al centre de Mataró.

Propers canvis a Mataró Bus

L’Ajuntament ha iniciat el procés de licitació del nou contracte de Mataró Bus, valorat en 25,4 milions d’euros per cinc anys, després d’assolir el rècord històric de prop de 7 milions d’usuaris anuals. Tot i que de moment no es modificaran els recorreguts de la Línia 5, que ha generat força debat, es treballa en una revisió global del servei per millorar la connectivitat amb punts com el CAP de Ronda Prim o el barri de la Ronda de Barceló. El futur contracte preveu reforçar línies estratègiques, incorporar nous punts de parada com el TecnoCampus i el Rengle, i apostar per noves tecnologies com el pagament amb targeta bancària i la modernització de la flota.

Comentaris (3)