-
-

J. Vives

Proliferen a Mataró les botigues de iogurts gelats i naturals

La tendència, importada dels Estats Units, s'ha estès per Europa i Catalunya gràcies a l'interès per l'alimentació sana

El iogurt s’ha convertit en un inesperat producte de moda. L’interès creixent per la vida sana i l’alimentació saludable ha convertit aquest producte quotidià en un petit “delicatessen” i ha fet proliferar, també a Mataró, les botigues especialitzades en iogurts. A principis del mes d’abril van obrir al centre de la ciutat  pràcticament de forma simultània dues botigues de degustació de iogurts, i una tercera, Gel & Gurts, ho ha fet al carrer Sant Benet. Botigues, aquestes, que s’han sumat a la Casa Armengol, que recentment ha obert la segona botiga de venda de iogurts artesans. Al bell mig de la Riera s’ha instal·lat una franquícia de la cadena Llagurt, que es presenta com la “primera iogurteria ecològica del món” i que ofereix un producte “100% natural”, segons explica el seu responsable Victor Mas Vidal. A Llagurt es poden degustar els iogurts naturals sols o amb diferents “toppings” com ara fruita, cereals o xocolata. Una oferta similar, tot i que en el seu cas especialitzada en frozen yogurt, és la que ofereix Yogur-up, un nou establiment de degustació instal·lat a la Baixada de Santa Anna. Els seus responsables han obert aquesta botiga per donar a conèixer aquest producte “tan novedós i exitós a nivell mundial”, explica Joan Luque. I és que la degustació de iogurts amb toppings és una tendència importada dels Estats Units i Canadà, on va néixer una moda que s’ha anat estenent per Europa en els darrers anys fins arribar a Catalunya i a Mataró.

Per les seves característiques naturals, baix en calories i regulador del sistema digestiu, el iogurt forma part habitualment de qualsevol dieta saludable. Les botigues de frozen yogurt i degustació de iogurts naturals troben els seus principals clients entre aquells que s’interessen per la salut: “Entre el nostre públic destaca la gran acceptació en nens, joves, esportistes, embarassades i gent gran que tenen en comú la necessitat d’una controlada higiene nutricional”, explica Luque, que defensa les qualitats del producte que comercialitzen des de Yogur-up. L’aposta de Llagurt es basa en una filosofia semblant. “Oferim un producte natural i sa, 100% iogurt, sense greix, que no porta llet ni conservants i que és una bona alternativa al gelat”, explica Mas Vidal, afegint que el seu producte s’elabora amb llet de producció ecològica en una cooperativa de Girona. Tot i això, el client pot tribar els ingredients que desitgi per completar el iogurt.

El boom per les coses sanes
L’aparició d’aquests nous negocis de degustació de iogurts ha coincidit amb l’obertura d’una segona botiga de Casa Armengol a Mataró. El setembre de 2010, Montse Samper va obrir al carrer de Cuba una primera botiga distribuïdora dels productes d’aquesta marca originària de Gurb. Explica que es va basar en la idea de negoci que a l’Estat espanyol van introduir empreses com LlaoLlao. Casa Armengol elabora i comercialitza iogurts i productes làctics artesanals 100% naturals. L’èxit d’aquesta proposta ha portat la seva responsable a obrir un segon establiment al carrer Nou i, aquest cop, amb un espai dedicat també a la degustació. L’èxit del iogurt respon al “boom per les coses sanes”, explica Samper, afegint que la “gent busca productes bons i sans a preus de mercat”, fet que pot explicar perquè el iogurt de qualitat està guanyant protagonisme en el consum quotidià. I l’opció de degustar-lo amb toppings i complements li ha acaba de donar l’aire divertit i atractiu per convertir-lo en producte de moda. 

Arxivat a:

Comentaris