L'Estació de Rodalies de Mataró
L'Estació de Rodalies de Mataró

Renfe millora la il·luminació de l’estació de Mataró per guanyar seguretat i eficiència energètica

Els nous treballs s’afegeixen a les actuacions dels darrers mesos, com la millora de la coberta, la instal·lació de monitors i megafonia o la reforma prevista dels passos subterranis

Renfe ha posat en marxa una nova actuació a l’estació de Rodalies de Mataró amb la renovació de la il·luminació de les andanes i de les marquesines. L’objectiu és millorar la visibilitat i la seguretat dels viatgers, alhora que es contribueix a la sostenibilitat energètica amb equips més eficients. L’actuació, que també es du a terme a Sabadell Sud i Arenys de Mar, té un pressupost global de 228.921 euros i un termini d’execució de tres mesos.

A Mataró, la millora es concreta en la substitució dels capçals dels fanals de les andanes i de les lluminàries sota les marquesines, amb la previsió d’augmentar notablement la intensitat i qualitat de la llum. Aquesta és una nova intervenció en una estació que ha estat objecte de diverses millores en el darrer any i que encara té reformes anunciades per als pròxims mesos.

Actuacions recents

Al gener de 2024, Renfe va invertir 250.000 euros en la millora de la coberta de l’edifici de viatgers, mentre que a la primavera es va adjudicar un contracte per renovar el sistema d’informació i megafonia, amb nous monitors, teleindicadors i equips d’interfonia adaptats a persones amb problemes auditius. Ja a principis de 2025, la Generalitat i Renfe van anunciar un pla de xoc de 77 milions d’euros per a les estacions de Rodalies, que inclou actuacions destacades a Mataró: la renovació dels passos subterranis, la instal·lació de nous monitors digitals, la creació d’un punt de neteja de combois i el reforç de la seguretat amb més vigilància i videovigilància.

Pendents del projecte de nova estació

Totes aquestes inversions arriben mentre continua pendent el gran projecte de futur: la construcció d’una nova estació de Mataró, prevista per aquesta dècada, que inclourà un pas subterrani de connexió entre la Ronda Barceló i el Port de Mataró i requerirà una inversió estimada de 70 milions d’euros.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris