Amb l'arribada del setembre ha entrat en funcionament la recollida de trastos a domicili a Mataró. A partir d'ara els veïns ja no hauran de deixar els mobles vells i altres voluminosos al carrer (segons el dia que tocava a cada barri), sinó que uns operaris vindran a buscar-los a cada llar, de forma concertada.
Es tracta d'una de les grans novetats del nou contracte de servei de neteja i recollida de residus, i s'aplica des d'aquest dimecres, dia 1. El nou servei s'aplica a la recollida tot tipus de mobles, electrodomèstics i altres aparells electrònics, matalassos, roba i complements. També s'hi inclouen i altres objectes grans com joguines i material de nadó, o estris i paraments de la llar, entre d'altres.
El servei, que està obert a tots els particulars i les activitats comercials de Mataró, s'ha de sol·licitar a través d'aquest formulari del web www.mataroneta.cat o bé trucant al telèfon gratuït 010 de 9 a 14 h i de 16 a 19 h. Els sol·licitants poden escollir dia i franja horària, i la recollida es duu a terme de dilluns a dissabte en horari de matí o tarda. Com és obvi, és imprescindible ser a casa en el dia i hora acordats.

Mobles abandonats vora uns contenidors. Foto: R.Gallofré
El canvi en la modalitat de servei arriba després que l'anterior mètode, que es basava en deixar els voluminosos al carrer segons el dia que toqués a cada barri, no funcionés a causa de l'incivisme de part de la ciutadania, quelcom que provocava desbordaments de contenidors i bloquejos de carrers amb els voluminosos deixats quan no tocava.
La recollida concertada i a domicili de mobles i altres voluminosos es va adjudicar a Solidança Treball EI, una empresa d’inserció social que, gràcies a aquesta contractació, ha pogut incorporar cinc xofers, sis peons de recollida i un encarregat per prestar aquest servei, creant així més llocs de treball per a persones en situació de vulnerabilitat social de Mataró.
Comentaris (7)