El president de KPMG a Espanya, Juanjo Cano, ha defensat amb fermesa que la transformació de l’empresa familiar no només impulsa el seu propi creixement, sinó que també actua com un motor essencial per al desenvolupament dels territoris on arrela. Cano ha fet aquestes declaracions durant la seva intervenció al Congrés Nacional de l’Empresa Familiar, celebrat a Burgos, en una ponència titulada “L’arrelament com a motor de transformació i creixement a l’empresa familiar”.
Segons el president de KPMG, les empreses familiars són peces fonamentals del progrés econòmic i social d’Espanya, tant per la seva capacitat de generar riquesa com per la seva contribució a l’ocupació. De fet, ha recordat que aquestes empreses representen més del 70% de l’ocupació privada al país, segons l’últim informe elaborat pel Institut de l’Empresa Familiar (IEF) amb la col·laboració de KPMG i SAP. Aquesta dada, ha subratllat Cano, posa de manifest la seva importància com a pilar de l’economia productiva i com a exemple de compromís amb la societat.
En el seu discurs, Cano ha volgut trencar amb la idea que valors com l’arrelament, el llegat o la tradició puguin ser un fre a la innovació. Al contrari, ha remarcat que aquests principis, quan es gestionen amb una estratègia clara i orientada al futur, poden convertir-se en autèntiques palanques de creixement i modernització. En aquest sentit, ha posat en valor la nova generació d’empresaris familiars, capaços de preservar l’herència rebuda alhora que construeixen sobre ella amb la seva pròpia visió i lideratge, en el que ha anomenat “emprenedoria transgeneracional”.
Tres àmbits clau
Cano ha identificat tres àmbits clau per a la consolidació i l’èxit d’aquest procés transformador. En primer lloc, el bon govern corporatiu, que garanteix la continuïtat i permet una presa de decisions més sòlida i transparent. En segon lloc, el creixement no orgànic, mitjançant fusions i adquisicions que faciliten la diversificació i la innovació empresarial. I, finalment, la transformació tecnològica, un element essencial que fomenta el talent local, millora la competitivitat i contribueix a frenar la despoblació en molts territoris.
El president de KPMG ha conclòs la seva intervenció destacant l’exemple de les empreses familiars de Castella i Lleó, i especialment de Burgos, que han sabut mantenir un compromís constant amb el territori, generant benestar, ocupació i oportunitats per a les seves comunitats.
Amb aquesta reflexió, Cano ha volgut posar de manifest que la transformació empresarial i el desenvolupament local no són processos independents, sinó dues cares d’una mateixa moneda. Quan una empresa familiar inverteix en el seu futur, ha afirmat, també està invertint en el futur del territori que l’ha vist créixer.
Font: www.elconfidencial.com/empresas
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta
Comentaris