Turisme a Mataró, la capital del Maresme
Turisme a Mataró, la capital del Maresme

Venen menys turistes al Maresme però s'hi estan més temps

La comarca registra un 9% menys de turistes durant l'estiu passat però manté les pernoctacions gràcies a estades més llargues i a la fidelització del visitant estranger

promocional gener 25
 

L’estiu de 2025 ha confirmat un punt d’inflexió en el model turístic del Maresme. Segons l’Informe d’activitat turística elaborat pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, la comarca ha rebut 590.079 viatgers durant els mesos de juliol i agost —un 8,9% menys que l’any anterior—, però les pernoctacions han caigut només un 1,7%, amb un total de 2.866.339.

Aquesta diferència, tal i com s'apunta a les dades facilitades pel Consorci de Turisme del Maresme, s’explica per l’allargament de les estades, que han passat a tenir una mitjana de 4,9 nits, gairebé un 8% més que el 2024. És a dir, arriben menys turistes, però s’hi queden més temps, un indicador que apunta cap a un model més estable i sostenible.

El perfil del visitant continua sent majoritàriament internacional: dos de cada tres turistes són estrangers (66,8%), i acumulen el 67% de les pernoctacions. França, Alemanya i els Països Baixos continuen sent els principals mercats emissors.


Dades clau

  • 590.079 viatgers: un 8,9% menys que l’estiu passat.

  • 2,86 milions de pernoctacions: només un 1,7% menys, per l’increment de l’estada mitjana.

  • 4,9 nits d’estada mitjana: gairebé un 8% més que el 2024.

  • 66,8% de turistes estrangers: predominen els procedents de França, Alemanya i Països Baixos.


Pel que fa a l’oferta, el Maresme manté les 57.304 places d’allotjament, que representen gairebé la meitat (47,4%) de les disponibles a l’entorn de Barcelona —sense comptar el Barcelonès—. Els preus, en canvi, han evolucionat de manera desigual: mentre que els hotels han abaixat lleugerament la seva tarifa mitjana (–1,2%, fins a 116,6 € per nit), els càmpings i el turisme rural han experimentat pujades destacades, especialment en bungalows (47%) i parcel·les (34,8%).

El balanç laboral també és positiu. El nombre d’empreses turístiques ha crescut un 0,8% i els llocs de treball un 1,2%, mentre que l’atur s’ha reduït més d’un 5% durant els mesos d’estiu.

Des del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme es destaca que aquesta evolució reforça la necessitat d’apostar per un model turístic “més equilibrat, resilient i basat en la qualitat més que en la quantitat”, una línia de treball que la comarca vol continuar impulsant els propers anys.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris