Un tren de Renfe a l'estació de Mataró
Un tren de Renfe a l'estació de Mataró

El Maresme arrencarà el 2026 sense trens directes a Barcelona

Del 3 a l’11 de gener els trens de les línies R1 i RG1 deixaran de circular entre les estacions de Badalona i El Clot per les obres a La Sagrera, complicant molt l'accés a la capital catalana

image (5)
 

Les persones usuàries de les línies R1 i RG1 de Rodalies de Catalunya procedents del Maresme hauran de preparar-se per una setmana complicada per als seus desplaçaments a Barcelona. Entre el dissabte 3 i el diumenge 11 de gener de 2026, Adif interromprà el servei ferroviari entre Barcelona El Clot Aragó i Badalona a causa de les obres a la futura estació de La Sagrera.

Durant aquest període, els trens R1 circularan només entre Badalona i Blanes o Maçanet, i els trens RG1 entre Badalona i Portbou, deixant els viatgers del Maresme sense connexió directa amb Barcelona.

Alternatives poc útils

Les alternatives proposades pels responsables del servei presenten limitacions importants. El transbordament a la línia L2 de Metro a Badalona Pompeu Fabra obliga els usuaris a caminar des de l’estació de Rodalies, una opció que pot ser difícil per a persones amb mobilitat reduïda o amb equipatge. La proposta d’utilitzar el TRAM a Sant Adrià de Besòs és pràcticament inservible per als viatgers del Maresme, ja que no hi haurà trens que arribin a aquesta estació, la qual cosa fa que aquesta alternativa sigui molt limitada.

El tren, al seu pas pel Maresme, just a la vora de la costa. Foto ACN

El tren, al seu pas pel Maresme, just a la vora de la costa. Foto ACN

A més, no s’han establert serveis de busos directes entre el Maresme i Barcelona o entre l'estació de Badalona i la capital catalana per compensar la interrupció, de manera que és probable que els busos interurbans Mataró-Barcelona experimentin un augment significatiu de la demanda, en un servei que ja està totalment saturat en hores punta.

Renfe assenyala que els usuaris poden recórrer a les línies R2 i R4 per desplaçar-se a Barcelona des de L’Hospitalet, Sants, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf o El Clot, amb bitllet de bescanvi a l’estació d’origen. Tot i això, aquests recorreguts suposen més transbordaments i temps de viatge addicional, incrementant les dificultats per als viatgers habituals del Maresme.

Durant la interrupció, Renfe reforçarà el personal d’informació i atenció al client, i tota la informació sobre els canvis estarà disponible als megafonies, pantalles i fullets de les estacions, així com als canals digitals oficials: rodalies.gencat.cat, renfe.com, aplicacions mòbils, WhatsApp i xarxes socials @rodalies, @renfe i @infoadif.

Aquesta interrupció posa un cop més de de manifest les limitacions del servei de Rodalies quan es produeixen obres a la infraestructura i deixa en evidència la manca de solucions de transport alternatiu adequades per als usuaris del Maresme, que probablement hauran de planificar més temps i paciència per arribar a Barcelona durant aquesta setmana.

Comentaris