Carretera N-II al seu pas per el Masnou. Foto: R.Gallofré
Carretera N-II al seu pas per el Masnou. Foto: R.Gallofré

El Maresme té, per fi, els 384 milions promesos per a l’N-II i la C-32

El govern espanyol avala el conveni que permet invertir 384 milions en la pacificació de la N-II i la derivació del trànsit cap a la C-32, un projecte que arriba amb setze anys de retard

AMARGANT PATROCINI CABRERA (1)
 

El Maresme fa un pas decisiu en un projecte llargament reclamat. El Consell de Ministres ha autoritzat aquest dimarts la modificació dels límits de despesa perquè el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible pugui signar el conveni amb la Generalitat que ha de finançar les actuacions de millora a la N-II i la C-32. L’acord posa xifra i calendari definitius als 384 milions d’euros compromesos per l’Estat.

Una promesa que arriba més de dècada i mitja tard

La intervenció al corredor del litoral es va començar a gestar fa setze anys, arran de la cessió de la N-II a la Generalitat i del compromís que l’Estat contribuiria econòmicament a la seva transformació. Tot i això, el projecte va quedar encallat durant anys i alguns fons inicials mai es van executar.

Ara, després del pacte entre Estat i Generalitat en la Comissió d’Inversions d’Infraestructures celebrada el febrer d’aquest 2025, el govern espanyol ha desbloquejat el mecanisme que permetrà formalitzar el conveni i avançar amb el finançament.

Un altre any esperant la lletra petita de la Nacional II. Foto: R. Gallofré

La transformació de l'N-II, llargament reivindicada. Foto: R. Gallofré

Un calendari fins al 2032

Els 384 milions es distribuiran en vuit anualitats, amb un desplegament progressiu que culminarà el 2032, amb 5 milions previstoes per aquest 25, 24 per al 2026, 70 milions anuals entre el 2027 i el 2030, i finalment 60 i 15 per al 201 i 2022.  La major part de la inversió arribarà, per tant, a partir de 2027, coincidint amb la fase central de les obres.

Quin és l’objectiu?

El conveni preveu transformar la N-II, entre Montgat i Tordera, en una via amb menys intensitat de trànsit i amb més caràcter urbà. El plantejament inclou la reducció de vehicles en superfície, nous espais per a vianants i bicicletes; i una integració més amable amb els nuclis costaners

Actualment, per aquest tram hi circulen uns 10.000 vehicles diaris. La voluntat és que bona part d’aquest trànsit es traslladi cap a la C-32, alliberant el litoral i permetent-ne la “pacificació”.

Un enllaç de la C32 al Maresme

Un enllaç de la C32 al Maresme

La C-32, peça clau

En paral·lel, el Departament de Territori treballa en nous accessos a l’autopista, amb una previsió d’inversió d’uns 120 milions d’euros. L’objectiu és que la C-32 absorbeixi més mobilitat i faciliti la reconversió de la N-II. Aquesta qüestió que està sent objecte de debat al Maresme. De fet, la Generalitat ha anunciat que no es farà la prevista a Canet, en resposta a la pressió de grups ecologistes. 

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris (9)