Les línies de bus exprés.cat que uneixen Mataró i Barcelona continuen saturades en hora punta, tot i que aquesta setmana s’ha reforçat el servei amb cinc noves expedicions en dies feiners. Això implica, com sempre, viatgers dempeus per l'autopista, amb la incomoditat i perill que això suposa.
Dilluns passat, dia 20, es van posar en marxa cinc sortides addicionals entre les 5.55 h i les 9.45 h a les línies e11.1 i e11.2, amb tres d’elles amb sortida directa des de la Plaça Granollers. L’objectiu, segons el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, era alleugerir la saturació que patien els autobusos, especialment en les hores d’anada dels estudiants i treballadors. Malgrat això, els primers dies del reforç s’han repetit les imatges de sempre: passatgers dempeus, asseguts als passadissos i autobusos desbordats.
Les dades del servei reflecteixen la creixent demanda: entre gener i setembre d’aquest 2025, les línies e11.1 i e11.2 van transportar 1,66 milions de passatgers, un 11,5% més que l’any anterior. Durant tot el 2024, es van superar els 2 milions d’usuaris.

Cues per accedir al bus a Barcelona, en una imatge d'arxiu
Des de la plataforma Mataró Mobilitat, tot i valorar positivament l’augment de freqüències, consideren que la mesura és insuficient. “Tot i no solucionar el problema estructural de l’e11, ha permès que a les hores que circulen tothom pugui pujar al bus”, indiquen. La plataforma denuncia que la saturació continua sent “inassumible”, amb un increment de demanda del 18% en l’últim mes, i reclama una reorganització del servei que inclogui la creació d’una nova línia e11.3 per als barris de l’est de Mataró, així com més freqüències durant els caps de setmana.
A més, els veïns i la plataforma alerten que el problema del transport interurbà està estretament vinculat a la manca de fiabilitat de Rodalies i a l’escàs servei de Mataró Bus, per la qual cosa demanen també reforçar aquestes línies amb freqüències mínimes de 10 minuts a les principals.
Tot i la inversió addicional de 216.000 euros anuals per part de la Generalitat, les imatges d’autobusos plens continuen sent habituals. Segons Mataró Mobilitat, cal una planificació integral que posi fi als pedaços i garanteixi un transport públic potent, fiable i accessible per a tota la ciutat.
Comentaris (2)