La plataforma Mataró Segura ha convocat una manifestació aquest dissabte 27 de juny a les 19 hores a Mataró per condemnar l’agressió homòfoba a un menor d'edat per part de 10 joves a la ciutat. La mobilització sortirà des de la ronda Sant Oleguer, el punt on es van produir els fets, i finalitzarà davant de l’Ajuntament de Mataró.
En un comunicat, els organitzadors s’han desvinculat “totalment de qualsevol ideologia, partit polític o posicionament partidista” i insisteixen que la convocatòria no respon a cap interès polític, sinó exclusivament a una iniciativa ciutadana.
L’entitat subratlla que la finalitat de la marxa és expressar una “condemna ferma davant qualsevol forma de violència” i, de manera especial, davant els fets de caràcter LGTBI-fòbic que han motivat la mobilització. En aquest sentit, remarquen que la protesta neix de la voluntat de “rebutjar l’odi, les agressions i qualsevol actuació que atempti contra la dignitat, la llibertat i el respecte envers les persones”.
El comunicat també posa l’accent en el fet que la manifestació es planteja com un “acte de defensa de la convivència i del respecte”, i insisteix que es tracta d’una convocatòria “allunyada de qualsevol interès polític o partidista”. Segons la plataforma, el seu únic compromís és amb una societat “lliure de violència i amb el rebuig absolut a qualsevol forma de discriminació”.

La manifestacio arrencarà des d'aquesta escultura a la ronda Sant Oleguer de Mataró
Agressió a un menor de 16 anys
La protesta arriba després de la denúncia d’una brutal agressió a un menor de 16 anys la matinada de dissabte a diumenge a la ronda Sant Oleguer. Segons va explicar la família, el jove hauria estat apallissat per un grup d’uns deu nois quan tornava de les festes del barri de Vista Alegre amb tres amics, i hauria rebut insults de caràcter homòfob abans de ser colpejat.
Els fets ja han estat denunciats davant els Mossos d'Esquadra, que han obert una investigació per esclarir les circumstàncies de l’agressió.
Condemna i reaccions
L’agressió ha generat una àmplia onada de rebuig a la ciutat. Des de Mataró LGTBI s’ha condemnat els fets i s’ha traslladat suport al jove i a la seva família, alhora que s’ha reclamat una reunió urgent amb l’Ajuntament per reforçar les mesures de prevenció en context de festes populars.
L’entitat considera que els espais festius han de ser “de convivència, diversitat i llibertat” i adverteix de la necessitat de millorar la seguretat en els desplaçaments nocturns.
Per la seva banda, l’alcalde de Mataró, David Bote, ha condemnat “rotundament” l’agressió i ha assegurat que a la ciutat “no hi ha lloc per a l’odi, la intolerància ni la LGTBI-fòbia”. També ha confirmat que els Mossos d’Esquadra mantenen oberta la investigació després de la denúncia presentada per la família.
La Festa de Tots Colors, aquest divendres
Cal recordar que aquest divendres 26 de juny Mataró acollirà la Festa de Tots Colors a la plaça de l’Ajuntament, una celebració impulsada per Mataró LGTBI+ que combina música, reivindicació i visibilitat del col·lectiu LGTBIQA+. La jornada s’allargarà de la tarda fins a la matinada i vol reforçar el missatge de ciutat diversa i lliure de discriminacions.
En el marc d’aquesta festa, a les 20.45 hores es farà també una concentració de rebuig a les agressions LGTBI-fòbiques, convocada com a acte de denúncia dels darrers fets ocorreguts a Mataró i a altres municipis del Maresme com ara Vilassar, on el grup Fades ha patit atacs homòfobs. La mobilització vol expressar suport a les víctimes i reclamar espais segurs, amb un missatge unitari contra l’odi i a favor de la convivència i la llibertat.



Comentaris