Alemany, especialitzats en bosses, maletes i complements, és un dels establiments de referència al carrer Barcelona, l’artèria comercial per excel·lència del casc antic de Mataró. Malgrat que tothom coincideix en afirmar que el carrer ha viscut temps millors, encara hi queden negocis consolidats, dels de tota la vida, que aposten per la qualitat i pel tracte de proximitat, com és el cas d’aquesta botiga "de tota la vida".
Un negoci que, com els del seu voltant, depèn del flux de clients de la ciutat i de l’entorn comarcal. Mireia Alemany destaca la importància de la campanya de Nadal: “És el 60 % de la facturació anual. Sempre ho plantegem amb ganes de fer-ho bé i amb positivitat, però s’ha de dir que la campanya de l’any passat no va ser prou bona per a nosaltres”.
Per Alemany, un dels principals reptes és l’accessibilitat: “Mataró no té prou capitalitat comarcal. Molts clients vénen de fora, però accedir-hi i aparcar és difícil. Tot és molt més fàcil a centres comercials, on l’entrada i l’aparcament són còmodes”. En aquest sentit, l’aposta de NEM i l’Ajuntament per oferir aparcament gratuït al centre als clients ha de servir per revertir la situació.
Tot i això, Alemany destaca el compromís amb el client local i la qualitat del producte: “El client mataroní el mantenim, és la nostra botiga de referència. Hem de ser positius perquè molta gent de fora ve a comprar, però Mataró ha de millorar com a pol d’atracció. La nostra comarca té la renda per càpita més alta de Catalunya, i ens sorprèn que no vingui més gent a comprar aquí. És una oportunitat que la ciutat hauria de saber apostar”
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris