El nou Cupra Raval
El nou Cupra Raval

Redacció

El Cupra Raval encén els motors de l’electrificació a Martorell

Seat i Volkswagen presenten a Munic el primer elèctric urbà que es fabricarà a Catalunya, amb preus a partir de 25.000 euros

promocional gener 25
 

El grup Volkswagen ha triat el saló internacional de mobilitat IAA Mobility de Munic per presentar en societat els seus nous models elèctrics urbans, que es produiran a les plantes que el grup té a Espanya. Entre les novetats més destacades hi ha el Cupra Raval, que obrirà una nova etapa a la fàbrica de Seat a Martorell, i l’ID. Polo, tots dos destinats a convertir-se en els primers elèctrics urbans que sortiran de la cadena de muntatge catalana.

Volkswagen ha exhibit fins a quatre models dins la seva línia ID, amb la voluntat de situar-los al mercat com a vehicles “assequibles”, amb un preu de sortida previst d’uns 25.000 euros. A més del Cupra Raval i l’ID. Polo, que es fabricaran a Martorell, també s’han mostrat el Skoda Epiq i el Volkswagen ID. Cross, dos totterrenys compactes que es produiran a la planta de Pamplona.

El Cupra Raval, símbol de futur

El Cupra Raval serà el primer a iniciar la producció a Martorell, entre finals de 2025 i principis de 2026. Es tracta del vuitè model de la marca i el primer de la nova família d’elèctrics urbans de Volkswagen, una aposta estratègica per democratitzar l’accés a la mobilitat elèctrica.

Amb una longitud de quatre metres, el Raval es construeix sobre la plataforma MEB+ i es caracteritza per un xassís esportiu, 15 mil·límetres més baix que l’estàndard, i per oferir dues mides de bateria. La gamma inclourà una versió estàndard i una altra d’alt rendiment, la VZ, que arribarà als 226 cavalls i muntarà llantes de 19 polzades. La unitat presentada a Munic lluïa un vinil amb el mapa del barri barceloní del Raval, d’on pren el nom.

L’ID. Polo, amb essència GTI

Al costat del Cupra Raval, Volkswagen també ha mostrat el futur ID. Polo, un model que mantindrà l’esperit esportiu amb una versió superior que conservarà la categoria GTI. Aquesta variant oferirà 220 cavalls de potència i tracció davantera, reforçant la imatge d’un urbà dinàmic i accessible.

Totterrenys elèctrics a Pamplona

La marca txeca Skoda també es prepara per produir a Espanya per primera vegada amb l’Epiq, un SUV compacte que compartirà línia de producció a Navarra amb el Volkswagen ID. Cross, la versió elèctrica del conegut T-Cross. Tots dos models reforcen la diversitat de l’oferta del grup i confirmen l’aposta per fabricar vehicles elèctrics de diferents segments al mercat espanyol.

Recuperació de la nomenclatura clàssica

Una altra de les novetats és la recuperació dels noms tradicionals. El grup alemany s’allunya de l’estratègia inicial que identificava els elèctrics amb números (ID.3, ID.4, ID.5) i aposta ara per denominacions clàssiques que connecten amb la història i la identitat de cada marca.

La presentació s’ha fet un dia abans de l’obertura oficial del saló, que se celebra del 8 al 14 de setembre. L’acte ha comptat amb la participació de directius destacats com Markus Haupt, conseller delegat interí de Seat i Cupra; Oliver Blume i Thomas Schäfer, de Volkswagen; i Klaus Zellmer, de Skoda.

A més, Cupra aprofitarà la cita per mostrar el prototip del Cupra Tindaya, que vol marcar les línies mestres de la visió de futur de la marca.

Font: www.3cat.cat/324


Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Arxivat a:

Comentaris