Un tren a l'estació de Mataró
Un tren a l'estació de Mataró

La Generalitat es compromet amb la nova estació de Mataró i la tercera línia de bus a Barcelona

L’alcalde David Bote i la consellera Sílvia Paneque aborden projectes clau de mobilitat en una reunió a l’Ajuntament, que passen per millorar la connexió amb la capital i reordenar el front marítim amb el projecte de nova estació al capdavant

L’alcalde de Mataró, David Bote, i la consellera de Territori i Habitatge de la Generalitat, Sílvia Paneque, van mantenir ahir dilluns dia 24 una reunió de treball a l’Ajuntament per abordar diversos projectes estratègics vinculats a la mobilitat, el front marítim i l’habitatge.

La trobada, que Bote va qualificar de “productiva i fructífera”, va servir per confirmar que els plans de transformació del litoral i de reordenació ferroviària continuen avançant, amb el projecte del redisseny total de l'estació de Rodalies, i que el Departament estudiarà la viabilitat d’una tercera línia d’autobús d’anada i tornada entre Mataró i Barcelona a partir del 2026.

Proposta de nova estació en la seva entrada per Ronda Barceló. Foto:Imatge: Opalus Arquitectura

Proposta de nova estació en la seva entrada per Ronda Barceló. Foto: Imatge: Opalus Arquitectura

Transformació ferroviària i nou escenari per a Rodalies

Un dels punts centrals de la reunió va ser el redisseny de la infraestructura ferroviària a Mataró, un projecte que es vincula directament a la integració urbana del front marítim i a la millora de la mobilitat interurbana. Tant l’alcalde com la consellera van confirmar que el projecte de redisseny total de l'estació, amb la creació de dos nous passos subterranis tant per als viatgers com per als vianants que connecti front marítim i casc urbà, és viu i avança a nivell tècnic.

Bote va destacar que aquest procés és “rellevant per al futur de la ciutat” i va apuntar que al llarg del 2026 es podrà presentar públicament com serà aquesta nova configuració de connexions. Paneque, per la seva banda, va explicar que el Departament ha treballat els darrers mesos en la fase de projecte i en els estudis tècnics necessaris per liderar la transformació.

Trobada entre representants de la Generalitat i l'Ajuntament a Mataró

Trobada entre representants de la Generalitat i l'Ajuntament a Mataró. Foto: Ajuntament

Cap a una tercera línia de bus Mataró–Barcelona

La consellera va posar el focus en la situació del transport interurbà i en l’increment de la demanda de mobilitat entre Mataró i Barcelona. Tot i que els reforços implementats el passat octubre –sis expedicions més d’anada i de tornada– han alleujat parcialment la pressió, la Generalitat admet que no són suficients.

En aquest sentit, Territori es compromet a introduir noves millores a partir del 2026, condicionades a l’aprovació dels pressupostos, entre les quals hi ha l’estudi de viabilitat d’una tercera línia de bus d’anada i tornada entre les dues ciutats, tal i com demana l'Ajuntament. “Els busos no poden substituir l’alta capacitat del tren”, va remarcar Paneque, però sí poden donar resposta a un creixement demogràfic que es concentra a la segona corona metropolitana. Bote va agrair “la bona acollida” del Departament a les reivindicacions de la ciutat en matèria de transport i va reiterar la necessitat de reforçar el servei interurbà.

Molts viatgers dempeus al bus que porta a Barcelona

Molts viatgers dempeus al bus que porta a Barcelona

Pacificació de la N-II i nou front marítim

La reunió també va servir per fer seguiment del projecte de transformació de la Nacional II, peça clau en la reordenació del litoral mataroní. L’alcalde va situar aquesta pacificació com una “acció estratègica” per connectar Mataró i els municipis del Maresme “d’una manera més amable”, facilitant la mobilitat a peu i amb bicicleta i posant el front marítim “al servei de la ciutadania i de l’activitat econòmica”.

Paneque va subratllar que el Departament liderarà aquesta transformació, que encaixa amb els criteris d’un urbanisme “de segle XXI” basat en la mobilitat activa i la integració del litoral en la vida urbana.

 Obres Av. Maresme Iveco Pegaso carretera NII Dron panoràmica Mataró Laia arquera el rengle. Foto: R.Gallofré

Obres a l'avinguda Maresme i al front marítim. Foto: R.Gallofré

Habitatge i pla dels 50.000 pisos

L’alcalde i la consellera també van abordar qüestions relacionades amb l’habitatge. Paneque va destacar la predisposició de Mataró a col·laborar en el Pla dels 50.000 habitatges impulsat pel Govern, i va remarcar que aquest és un instrument per donar resposta al creixement demogràfic i garantir l’accés a un habitatge digne. Bote va situar aquest tema dins del “dia a dia” de les necessitats de la ciutat.

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris (6)