L'alcalde, el regidor de Mobilitat i la directora de Mobilitat de la Generalitat, davant la nova parada a la Ronda Prim
L'alcalde, el regidor de Mobilitat i la directora de Mobilitat de la Generalitat, davant la nova parada a la Ronda Prim

Els busos de Mataró a la UAB deixen de parar a la plaça de les Tereses

A banda d'ampliar freqüències, la línia universitària modifica el recorregut amb una nova parada a la ronda Prim, on també hi pararan nocturns de Barcelona. L'objectiu, reduir el pas d'autobusos interurbans per la plaça.

Primers passos per descongestionar la plaça de les Tereses de Mataró d'autobusos interurbans. Els vehicles de la línia que connecta la capital del Maresme amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i els nocturns de Barcelona deixaran de tenir-hi parada. Se n'ha habilitat una de nova en substitució, a la Ronda Prim sentit muntanya, davant del CAP. 

Es tracta d'un acord de l'Ajuntament i el departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat, en el marc de les converses que mantenen les dues administracions per reconfigurar el servei d'autobusos interurbans de la ciutat. Plaça de les Tereses, que actualment és una estació d'autobusos "de facto", és el punt clau d'aquesta operació. Fa anys que els veïns dels entorns reclamen la reducció del pas d'aquests vehicles, que es compten per centenars a diari.

El trasllat de la línia universitària i dels nocturns comportarà que per la plaça deixin de passar-hi una vintena de busos al dia, 14 expedicions del servei 865 (Mataró-UAB) i 6 expedicions de l’N-80 (nocturn) Barcelona-Mataró. 

Cinc noves expedicions diàries de bus a la UAB des de Mataró

Autobús interurbà a la plaça de les Tereses

Modificacions de recorregut a partir del setembre

A partir del mes de setembre, tant la línia 865 com la del servei a la UAB modificaran els seus itineraris. Pel que fa a la 865, el bus accedirà a la ciutat pel Camí del Mig, on s’ubicarà la primera parada. Des d’allà, continuarà per la ronda de Joan Prim, on l’Ajuntament ja ha posat en funcionament una nova parada, i després seguirà pel Camí de la Geganta per reprendre el recorregut habitual, amb parades al Parc Central i a l’Avinguda Josep Puig i Cadafalch.

Més freqüència cap a la Universitat

Coincidint amb aquest canvi, el Departament incrementarà el nombre d’expedicions diàries amb destinació a la Universitat Autònoma de Barcelona. En concret, s’afegiran cinc trajectes nous: tres sortides des de Mataró i dues més des de la UAB. A més, es milloraran els horaris per ajustar-los millor a les necessitats dels estudiants i a les condicions reals de circulació per l’AP-7.

Durant el 2024, la línia que connecta amb la UAB ha registrat 129.570 desplaçaments, fet que suposa un increment de l’11,7% respecte al 2023. El bus nocturn, per la seva banda, acumula 84.281 viatges aquest any, un 11,1% més que l’any passat. Tots dos serveis estan gestionats per l’empresa Moventis, a l'igual que les línies Expres.cat que connecten Mataró i Barcelona. 

Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
  • Entra en aquest enllaçfes clic a seguir i activa la campaneta

 

Comentaris (12)