La transformació de la N-II i els nous accessos a la C-32 al Maresme avança amb pas ferm després de l’autorització del conveni de finançament per part de la Generalitat i del Ministeri de Transports. La consellera de Territori, Silvia Paneque, ha explicat que aquestes actuacions són clau per pacificar la N-II i millorar la connectivitat i la seguretat viària del corredor litoral.
“Si volem pacificar l'N-II és evident que s'han de desviar els cotxes cap a la C-32”, ha subratllat Paneque aquest dimarts, en la roda de premsa posterior al Consell de Govern,, afegint que els nous enllaços i la millora de connexions entre la N-II i la C-32 són fonamentals per aconseguir-ho.

L'autopista C-32 al seu pas pel Maresme
Segons Paneque, el conveni —emmarcat en l’acord d’encomanes de gestió amb l’Estat— permetrà que la Generalitat i el Departament de Territori es facin càrrec dels estudis, projectes, licitacions i execució de les obres corresponents. La consellera ha avançat que abans de finalitzar l’any ja es licitarà la construcció de la rotonda d’Alella, que connectarà la BP-5002 amb la C-32, un punt considerat “estratègic per incrementar la seguretat, la funcionalitat i la incorporació de vehicles a l’autopista”.
A més de la pacificació de la N-II, les actuacions inclouran millores en la permeabilitat transversal del corredor, la integració territorial de les infraestructures i l’optimització del transport públic. Paneque ha destacat que aquestes intervencions contribueixen també a la descarbonització de la xarxa viària, un dels objectius prioritaris del Departament.

Sílvia Paneque, a la roda de premsa d'aquest dimarts. Foto: ACN
Aquestes declaracions arriben mesos després que el projecte, amb una inversió global de 384 milions d’euros de l’Estat fins al 2032 i 120 milions més de la Generalitat per als nous accessos a la C-32, superés anys d’endarreriments i incerteses. El secretari d’Infraestructures, Manel Nadal, ja havia assegurat que l’ús de les encomanes de gestió duplicaria la capacitat d’execució d’obres i permetria començar els primers moviments al territori a finals de 2026, amb un increment significatiu del ritme a partir de 2027.
La N-II, que actualment registra uns 10.000 vehicles diaris, es convertirà progressivament en una via amb menys trànsit, més segura i amb espais per a vianants i bicicletes, mentre que la C-32 reforçarà la mobilitat del Maresme amb nous enllaços i millores de connectivitat, tot evitant projectes controvertits com l’enllaç de Canet de Mar.
Les notícies més importants de Mataró i Maresme, al teu WhatsApp
- Rep les notícies destacades al teu mòbil i no et perdis cap novetat!
- Entra en aquest enllaç, fes clic a seguir i activa la campaneta

Comentaris